úvod Proalergiky.cz > Poradna > Alergie na acylpirin (aspirin) - léčba

Odpověď na dotaz

Alergie na acylpirin (aspirin) - léčba

Jana:

Dobrý den,

každému lékaři, když se mě zeptá říkám, že jsem alergická na Acylpirin. Po jeho požití nebo léku který obsahuje nějakou takovouto látku mi oteče obličej. Naposledy mi otekl krk a nemohla jsem mluvit. CHci se zeptat na jakou látku v acylpirinu (dále i v jiných lécích) to tedy může být alergie? A co dělat v případě, že vezmu lék, kde je nějaká z těch látek a oteču? Děkuji Jana

Odpověď:

Dobrý den, Jano,


evidentně trpíte intolerancí kyseliny acetylsalicylové. Právě tak se jmenuje látka, která se nachází v Aspirinu, Acylpyrinu a některých dalších léčivech proti bolesti a horečce. Dávejte si raději pozor i na léky s účinnou látku ibuprofen.


Základem léčby je důsledně se vyhýbat acylpyrinu a všem příbuzným lékům. Váš alergolog by Vám měl dát jejich kompletní seznam. Tato intolerance se dá také léčit takzvanou desenzibilizací - "zvykacími vakcínami". Jestli je pro Vás vhodná, to Vám opět musí říct Váš alergolog.


Podrobnosti najdete v odstavci Intolerance kyseliny acetylsalicylové v našem článku Přehled nejběžnějších alergizujících léčiv.


Držíme palce,


Michal, ProAlergiky.cz

Podobné:  Alergie na léky

Datum vložení dotazu:  29.05.2013

Předchozí dotaz  |  Následující dotaz

Položit nový dotaz

Související články
Při alergii na barvy na vlasy si hlídejte potravinářská barviva
Při alergii na barvy na vlasy si hlídejte potravinářská barviva

Máte alergii na barvu na vlasy? A objevuje se u vás ekzém, i když nebezpečné barvy...

Antikoncepce pro alergiky
Antikoncepce pro alergiky

Nikdy vás nenapadlo, že existuje spojitost mezi potravinovou alergií, intolerancí a...

Poradna 104 odpovědí

Poslední dotaz: Dobrý den, objevila se u mě alergie na penicilin, byla jsem v nemocnici. Tam mi dali infúzi a s jedním práškem mě poslali domů. Další den mi...

Zobrazit poradnu