úvod Proalergiky.cz > Poradna

Poradna pro alergiky

Zdravotnické dotazy:
Mohou mé zdravotní problémy souviset s alergií?
Jak se léčí alergická onemocnění? Beru správné léky?

Produktové dotazy:
Co potřebujete vědět o zboží pro alergiky a ekzematiky?
Co si koupit na svůj problém?

Než položíte svůj dotaz, projděte si již zodpovězené dotazy.

4735 odpovědí Vybrat dotazy na téma:   Položit nový dotaz

Martin, 16. 8. 2005

Dobrý den, zabývám se opravami motorek a drive se mi obcas na rukou objevil ekzém, vetsinou na prave ruce a predevsim ze strany prstů. Nyni se mi tyto ložiska objevili na sesti prstech a na prave ruce nejen na prstech. Pouzival jsem mast hydrocortison asi 14 dni, ale objevili se mi na rukou puchýřky. Nyní si ruce mažu DEZ indulonou a nejak se to nelepsi. Poradíte mi, jakou mast použít. (dříve jsem mel astma, nyní mám alergii na jarní kvety)

Zobrazit odpověď

Jana, 16. 8. 2005

Dobrý den, jsem alergická na pyly, trávy, zvířata, plísné, roztoče, jed vosy a včely (+ lokální anestetika a penicilin). Trpím astmatem. Užívám po celý rok Seretide Diskus 2x 50/500,Giona 2x400, Theoplus 2x300, Singulair 1xden, Aerius 1xdenně (až 2x denně). Už mám rozpis i na Prednison a musím užívat při zhoršení obtíží dle rozepsaného dávkování tento lék. (stává se to často) a na záchvaty mám Berodual aer.dos.. Záchvaty dušnosti mi stejně nedávají pokoj a stále se vracejí (cca 4-5x týdně a v noci se rovněž budím pro dušnost). Ve svém okolí již nemohu provést žádné režimové změny (již provedeno-bez koberců, záclon, přikrývky....). Chtěla jsem se zeptat zda je možné mému stavu ještě nějak pomoci či upravit léčbu (jiné léky). Děkuji Jana

Zobrazit odpověď

Citová Václava, 16. 8. 2005

Dobrý den, zjistili mi alergii na tyto kovy - rtuť, paladium, nikl, kobalt, zlato, zinek, platina, cín,molybden, titan,hliník,titan. Zajímalo by mě čeho bych se měla vyvarovat v potravinách, případně jakých předmětů , které by mi mohly uškodit. Co se týče stomatologických zasahů tak jsem to konzultovala s mým stomatologem( např. nádobí, šperky atd.) Děkuji

Zobrazit odpověď

Helena, 16. 8. 2005

Před měsícem jsem si barvila vlasy HENNOU, přírodní barva z bylinek. Ve vlasové části hlavy se objevily puchýřky, nastalo silné svědění a to pak nastalo po celém těle. Je možné, že by tuto reakci vyvolala tato barva? Problémy mám již měsíc, též pokašlávání, dušnost, velká únava,zimnice a návaly horka.

Zobrazit odpověď

Tomíková Gabriela, 15. 8. 2005

Přeji dobrý den, již jednou jsem se na Vás obrátila s dotazem a Vaše odpověď mi velice pomohla, tak to zkouším znovu. Je mi 28 let a trpím atopickou dermatitidou. V současné době mám po těle a v obličeji spoustu rudých a olupujících se skvrn a během posledních dvou let si opravdu nepamatuji na nějaké tzv.období klidu. Takže stále hledám cesty a možnosti, jak si alespoň trošičku kůži zklidnit. Dostal se mi do rukou informační katalog o speciální kosmetice z Konopí. Všechny výrobky tam byly vychváleny a popis příznaků, pro které jsou vytvořeny přesně seděl na mé problémy a tak jsem se nechala zlákat, i když cena výrobků není nijak nízká. Ráda bych se zeptala, jestli jste se s tím setkali a jaký na to máte jako lékaři názor. Protože mě to spíše ublížilo, obličej mám jakoby spálený... Předem děkuji za Vaši odpověď Gábina

Zobrazit odpověď

Témata:

Hana, 11. 8. 2005

Dobrý den,jsem alergička a astmatička, již 4 roky pod léčbou Seretide diskus 250,dále beru Flonidan a nosní kapky.Trápí mě neustálé škrábání a bolest v krku při polknutí.Vyšetření na ORL negativní,doporučili mi pouze změnit Taffen za Rhinocort aqua.Trpím také chrapotem.Je možné že mi problémy způsobuje denní inhalace Seretidu?Ústa po každé inhalaci vyplachuji.Nemůže mi takto dlouhodobé užívání Seretidu uškodit?Ovšem je pravda, že užívání 2x denně mi pomáhá a nemám již noční dušnosti a nepotřebuji léky typu Berotec.Ale jak se zbavit chrapotu a bolesti v krku mi zatím ještě nikdo neporadil.Mnohokrát vám děkuji za váš čas a odpověď.

Zobrazit odpověď

Témata:

P.Mik., 11. 8. 2005

Dobrý den. Koncem dubna 2005 mě začali svědět až pálit horní i dolní končetiny, byl jsem z toho velice nervózní což způsobovalo až nevolnost. (týden před tím jsem dokončil léčbu entyzolem). Zašel jsem k lékaři, který mi předepsal Zyrtek. Zhruba po 2 dnech se mi začaly tvořit na podrážděných místech červené fleky, které svědily. Po vykoupání něco jako kopřivka (třísla, podpaždí, místa podrážděná ručníkem). Zyrtek jsem bral 1x za 2 dny (vždy když se příznaky zhoršovaly). Po čase se mi vrátila nevolnost, zvýšené teploty, únava a pocit podobný pálení žáhy. Po umytí a dotyku mi začal červenat i obličej, podrážděná místa pálí. Ze zyrteku jsem přešel na Clarytin, ale ten příliš nezabíral. V současné době beru 1x denně Xyzal. Svědění se zmírnilo, ale červenání přetrvává (zhruba po 20 min zmizí). Občas se mi po podráždění vytvoří na kloubech červená vyboulená místa se světlejším středem. Domnívám se, že jde o mechanickou kopřivku. Mohou červenání způsobovat právě zmiňované léky které pomáhají proti svědění? Může to souviset s nevolností (tlak v jícnu - podobný pálení žáhy). Na vyšetření mne lékař neposílá.

Zobrazit odpověď

Témata:

Monika, 9. 8. 2005

Dobrý den, chtěla bych se zeptat jestli je nějaká učinná mast nebo přášky na slunečnou alergii. Je mi 28 let a žačala se mi dělat před 4 lety od té doby ji mám pokaždé, když jsem u moře a tento rok se mi udělala i u nás. Za měsíc jedu opět k moři a chtěla bych se toho zbavit nebo aspoň oslabit. Mívám to převážně v dekoltu. Ochranné faktory i beta karoten používám. Děkuju předem za radu.

Zobrazit odpověď

Lucie O., 9. 8. 2005

Dobrý den, již od dětství jsem alergik (prach, pyly, roztoči,...). Cca před čtyřmi lety - v 15 se mi alergie zhoršila natolik, že jsem byla nucena k návštěvám alergologa a k pravidelnému užívání léklů (Flonidan, Zyrtec). Letos jsem na tom tak špatně, že se v noci dusím, nemůžu dýchat a mám neustálé nucení ke kašli. Doktorka mě proto poslala na plicní oddělení na prohlídku. Zjistili mi začínající astma. Mám inhalovat Gionu a Buventol. Můj dotaz je, zda-li mám šanci se této nemoci zbavit úplně nebo už budu mít tyto problémy celý život, a také mohu-li astmatu předejít. Od začátku letošních prázdnin dělám brigádu v prostředí, kde víří železný prach. Je možné, že toto prostředí mi můj zdravotní stav takto zhoršil? Děkuji za odpověď, s pozdravem Lucie O.

Zobrazit odpověď

alena, 9. 8. 2005

Dobrý den, mám dcery, které je již 21 let. Trpí nadváhou, alergií a trápí ji akné. V období od 8 do 14 let prodělala mnoho streptokokových a spálových angín (tak to presentováno tehdy ošetřující dětskou lékařkou)asi 18x, které byly vždy léčeny jinými antibiotiky.V 14 letech měla dle vyšetření vysoké hodnoty pertusí a peripertusí a byla odeslána na alergologii.Alergie je pod kontolou, bere 1 tabl. denně. Je možné, že by nadváha byla způsobena např. alergií na určité potraviny, popř. ža základ všech potíží je v předávkování antibiotiky v dětství. Poraďte nám co dělat, popř. jaké vyšetření podstoupit. Po stránce endokrinologické by mělo být vše v pořádku, pohyb a omezení v jídle nepomáhá, prostě nevíme kudy kam. Děkuji Alena

Zobrazit odpověď

Témata:

Položit nový dotaz