úvod Proalergiky.cz > Poradna

Poradna pro alergiky

Zdravotnické dotazy:
Mohou mé zdravotní problémy souviset s alergií?
Jak se léčí alergická onemocnění? Beru správné léky?

Produktové dotazy:
Co potřebujete vědět o zboží pro alergiky a ekzematiky?
Co si koupit na svůj problém?

Než položíte svůj dotaz, projděte si již zodpovězené dotazy.

4833 odpovědí Vybrat dotazy na téma:   Položit nový dotaz

Kateřina, 24. 10. 2005

Dobry den chtela jsem se zeptat pritel kdyz sni rajcata ma opary mokvave pres cela usta muze to byt alergie a pokud ano z ceho to muze byt z jake slozky rajcete ? kdyz ovsem sni kecup nebo rajcata tepelne upravena nic mu neni . dekuji opredem za odpoved s pozdravem katerina

Zobrazit odpověď

Irena Dvořáková, 24. 10. 2005

Dobrý den. Snoubenec má astma (bere seretide 2x1, euphylin 2x1, klaritin 1x1, ventolin podle potreby - asi 2x denne) a v sedmnácti prodělal samovolný pneumothorax. Už tehdy mu prý lékaři řekli, že pokud bude kouřit, nemusí se dožít dalších desíti let. Spíš si ale myslím, že ho tehdy jen chtěli postrašit, to nevím. Bohužel ale kouřil až do svých dvaadvaceti let (nevím přesně kolik, asi do jedné krabičky denně). Aby přestal kouřit cigarety, jsem ho přesvědčila, jenomže s partičkou si semtam zakouří marihuanu. Semtam znamená, že někdy i několik měsíců ne, ale na podzim to většinou začne a někdy se k tomu dostane i každý týden (1x). V noci se často dusí a sípe, tak mám strach. Mám pocit, že poté, co si s klukama zakouří je to horší. Chtěla bych znát rizika, která mu v tomto smyslu hrozí. Můžu mu říkat spoustu věcí, hrozit mu tím, že skončí na dýchacích přístrojích, ale vlastně to nemám ničím podložené a zbytečně ho strašit nechci. Studovala jsem medicínu jen dva roky a nic o tom nevím. Jeho plicní lékařka má k tomu zvláštní přístup. Má chodit na prohlídky každý měsíc, ale když tam dojde, většínou mu jen předepíše léky, a tak o svém nynějším stavu neví vlastně moc ani on sám. Prosím o radu tedy Vás. Ohrožuje kouření marihuany kvalitu jeho pozdějšího života? A jak? I za tu nejstručnější odpověd bych Vám byla opravdu vděčná. Mnohokrát děkuji. S přáním krásného dne Irena Dvořáková

Zobrazit odpověď

Témata:

Jana, 24. 10. 2005

Dobrý den, ráda bych se Vás zeptala na Váš názor. Moje dcera 2roky 2 měsíce trpěla v létě kašlem přes den ne v noci, který nebyl diagnostikován. V průběhu 3/4 roku prodělala několik zánětů průdušek léčených antibiotiky. Momentálně je bez jakýchkoliv problémů. Vzhledem k výše uvedeným problémům nás pediatrička vyslala na alergologické vyšetření (čekali jsme 4 měsíce). V nemocnici jsme strávili 2 dny a na základě alergologických testů bylo učeno: alergie nezjištěna. Přesto nám p. doktor předepsal Inflammide - začátkem prosince máme jít na kontrolu tzn. užívání léku 2 měsíce do kontroly. Vzhledem k tomu, že dcera již žádné problémy nemá a měla již hodně antibiotik nebyla jsem tímto lékem moc nadšena, ale pan doktor mi sděli, že je adeptka na další infekce a že tímto tomu můžeme předejít. Mám obavy z toho, abychom tento lék nemuseli užívat dlouhodobě. Lze tento lék po 2 měsících vysadit? Je návykový? Všeobecně mám odstup k lékum, natož pro tak malé dítě, ale pan doktor mě ujišťoval, že tento lék má tak malé množství kortikoidů, z kterých mám opravdu strach, že tento lék nemůže mít žádné vedlejší účinky. Můžete mi prosím sdělit Váš názor? Moc Vám děkuji za odpověď.

Zobrazit odpověď

Témata:

Klára, 24. 10. 2005

Dobrý den, před dvěma dny mne náhle začaly svědit dlaně, po pár minutách jsem měla dlaně obsypané červenými pupínky o průměru asi 3-4mm, které velmi svědily. Myslela jsem, že to rychle zmizí, ale večer jsem měla pupínky (vypadají skoro jako puchýřky, ale jsou tvrdší) i na předloktí a především na nártech nohou. Na dlaních po dvou dnech zesvětlaly, ale zůstávají. Chvílemi dost svědí. Je možné, že se jedná o nějaký typ alergie (trpím alergií na pyly a hmyzí jed)? Děkuji.

Zobrazit odpověď

Lukešová, 24. 10. 2005

Dobrý den, mám tříletého syna, který měl od dvou měsíců atopický ekzém.Ten mu do dvou let úplně vymizel. Letošní zimu ho začaly trápit opakované rýmy, které trvaly 14 dní, pár dní byl klid a opět měl rýmu. Na jaře měl záchvat dušnosti, se kterou byl hospitalizován na dětské klinice(bronchitida). Byly mu nasazeny 2x dva vdechy Inflamide denně pro prevenci astma. Rýmy mu v létě ustaly (jen občas ráno třeba jen 2 hodiny). Bereme Zyrtec. Jeho problém je momentálně ten, že ho opět přepadla rýma, kterou má už 4 týdny. existuje alergie na chlad? Snažím se udržet domácnost a lůžkoviny v čistotě. Děkuji mnohokrát za odpověď.

Zobrazit odpověď

Témata:

Vyoral Jiří, 24. 10. 2005

Dobrý den, při kontaktu s trávou, např. při sečení, s thují, např. při sázení, při kontaktu s vodou, ve které se vytvořily řasy, se mi vytvoří pupínky, které se postupně změní ve velké puchýře.Nemá na to vliv slunce.Myslím, že je to reakce na nějaké šťávy,které tyto traviny obsahují.Alergologové mi udělají pouze testy na pyly a řeknou bohužel.Teď mne čeká test na kontaktní citlivost na různé látky. Máte prosím s tímto nějakou zkušenost a mohli byste mi něco doporučit? Děkuji za Váš čas věnovaný odpovědi.

Zobrazit odpověď

Pavel Bouda, 24. 10. 2005

Před deseti lety mi bylo diagnostikováno astma bronchiále nejnižšího stupně. Byl jsem přeléčen Zyrtecem a Zaditenem. Dlouho jsem byl vpořádku bez léků až poslední zimu se mi po chřipce zhošilo astma na druhý nejničší stupeň. Průmyslové Exhalace mi v zimě způsobují pálení na plicích a studený vzduch těžkou bolest uprostřed hrudního koše a nemožnost se nadechnout. Byly mi nasazeny inhalační kortikoidy, které jsem hůře snášel - po inhalaci krátce horší dýchání, hořko v ústech i po výplachu, zhoršení depresí. Jáké jsou možnosti dlouhodobé léčby astmatu bez použití kortikoidů (inhalačních či per os) a bez použití nekortikoidních inhalačních léků - inhalační léky těžko snáším?

Zobrazit odpověď

Témata:

Pavlína Vošahlíková, 24. 10. 2005

Dobrý den, mám 5,5 letou dcerku. Od února t.r. si stříká 2x denně do nosu Rhinocort Aqua 64. Ráda bych věděla, jetsli jáí tato dlouhodobá aplikace nemůže nějak uškodit a jestli by takto dlouhodobá aplikace tohoto spreje nemohla být příčinou jejího nadměrného ochlupení na nohou a rukou, které jí narostlo za poslední 2-3 měsíce a jejího rychlého přibírání na váze. Přece jen sprej obsahuje kortikoidi, tak mám obavu, aby jí nějak nepoškodila dlouhodobá aplikace. Děkuji mnohokrát.

Zobrazit odpověď

Témata:

Janásková, 10. 10. 2005

Dobrý den, dcera má slabý atopický ekzém. Mohou jí uškodil masti nebo krémy obsahující methylparaben? Děkuji, Janásková

Zobrazit odpověď

Témata:

Klára 28let, 10. 10. 2005

Dobrý den, chtěla bych Vás požadat o radu. Již dva měsíce mám na obličeji (brada, okolo pusy, a kolem nosu) červené fleky - malé pupínky, které se vysušují a loupou. Byla jsem u kožní lékařky, vyloučila akné, a jelikož nezjistila o co se přesně jedná, předepsala mi nějakou vodičku a Aknecol,použivala jsem to 3 týdny,ale bez úspěchu. Už měsíc je to bez léčení a nevím si rady.Jsem z toho nešťastná. Kosmetiku použivám Garnier, občas rostlinný olej olivový. Mohli byste mi prosim doporučit nějaký výrobek, který by alespoň trošku pomohl. Nikdy jsem netrpěla na akné ani žádné vyrážky.Jsem těhotná ve 25tt. Děkuji

Zobrazit odpověď

Položit nový dotaz