Infolinka 541 212 450

Italská bezlepková focaccia (fokáča)

INGREDIENCE

250 - 300 g bezlepkové hladké mouky (Schar Bread nebo Jizerky 250 g + 50 g samokypřící Doves Farm - nemusí být) 250 ml vlažné vody nebo vlažné neslazené minerálky (pro kypřejší těsto) 1/4 hrnku strouhaného parmazánu 1 polévková lžíce olivového oleje + 1 polévková lžíce na potření 3 kávové lžičky vinného kamene nebo 2 kávové lžičky bezlepkového prášku do pečiva 1,5 kávové lžičky sušeného oregána nebo 1 kávová lžička sušeného rozmarýnu 1 kávová lžička soli 1 kávová lžička česnekové soli (Alpská česneková sůl se sypátkem) 1 kávová lžička kajenského pepře (ostré) nebo drceného kuminového či růžového (nemusí být) 1/2 kávové lžičky jedlé sody



POSTUP

Placatý  rychlý chléb, který si určitě zamilujete.

Troubu předehřejte na 200 °C a vyložte formu o rozměrech asi 20 x 30 cm pečícím papírem.

Ve velké míse smíchejte vodu, mouku, prášek do pečiva, olej, sůl a polovinou oregána nebo rozmarýnu a hněťte těsto, až z něj vznikne lepkavá koule.

Kouli těsta vložte do formy. Dlaní a prsty potřenými olejem nebo namočenými ve vodě vytáhněte až  k okrajům formy. Těsto by mělo být lepkavé a pružné. Nemusí být perfektně hladké, ale neměly by v něm být díry.

Těsto  potřete olejem, posypte česnekovou solí, zbytkem oregána nebo rozmarýnu a pepřem a pečte v předehřáté troubě asi 20 minut. Po této době vytáhněte těsto opatrně z trouby a posypte ho parmazánem. Pečte ještě cca 5 minut dozlatova.

TIP: "Fokáču" můžete proříznout na kapsu a naplnit tím, co máte rádi - např. zeleninou a tuňákem, kousky kuřecího masa a listovým salátem apod.

Náročnost

jednoduchy

Čas přípravy

0 h 45 min

Hodnocení

3.9x
(Hodnotilo 26 lidí)

Kategorie