Infolinka 541 212 450



Dotaz uživatele

Otázka:

Dobrý den, je mi 38 let a zhruba před 7 lety mi byl diagnostikován atopický ekzém v obličeji a na 3 prstech pravé ruky:-). Nyní mi lékařka předepsala Locoid a Elidel - při potížích. Problém je v tom, že ekzém mám téměř neustále, tzn. že i po přeléčení těmito přípravky se ekzém za pár dní objeví opět. Zajímá mne, zda dlouhodobé užívání obou zmíněných přípravků nemůže mít nějaké negativní vedlejší účinky, resp. jaké a v jaké míře (na netu jsem si přečetla o možných rakovinných účincích Elidelu, u Locoidu si nejsem jistá). Děkuji za odpověď, případně za radu, zda by nebylo možné tyto prostředky "vyměnit" za nějakou "přírodnější" léčbu:-)). Martina

Tazatel:

Martina Mourková

Odpověd:

Vážená Martino, zprávy o možném rakovinném působení Elidelu berte s velkou rezervou. tento moderní lék byl v Evropské unii schválen pro použití u dětí od 2 let věku- pokud by byl skutečně tak nebezpečný , jistě by tomu tak nebylo. Pokud máte k léčbě atopického ekzému předepsány oba léky, připomínám zásady použití- Elidel nasadit při prvních příznacích zhoršení, dávkovat 2x denně a vysadit postupně ( 1xd... obden) až po úplném zklidnění stavu. Pokud ke zklidnění nedojde a stav se nadále zhoršuje, krátkodobě zařadit hormon. léky, např. locoid. Během léčby neustále zvláčňovat kůži neutrálními krémy , pozor na bylinné přípravky, mohou vyvolat kontaktní alergické reakce- čím více mažete, tím je kůže v horším stavu. S pozdravem D. Kaňovská MUDr. Daniela Kaňovská