Infolinka 541 212 450



Dotaz uživatele

Otázka:

Moje 16-letá je alergik,roztoče,pyly,peří,trávy..Nyní 3 měsíce nepřestávající kašel, vyšetřena na ORL, u dětského lékaře,na imunologii.Dostala 2měs kůru imunoru,v současné době užívá nasofag,zyrtec,aerius a na noc prothazin.Její stav se dnes výrazně zhoršil,potíže s dýcháním,bušení srdce,u lékaře naměřen velmi nízký tlak 100/30.Celá se osypala kopřivkou s pupeny, úmorné svědění. Chtěla jsem se zeptat na snášenlivost všech podávaných léků,může být příčina potíží v kombinaci těchto léků?Děkuji za odpověď

Tazatel:

Stanislava Balabánová

Odpověd:

Vážená paní,Váš dotaz přesahuje možnosti této orientační poradny. obecně mohu říci, že vývoj atopického ekzému je u každého dítěte trochu jiný a spektrum dráždivých činitelů se u každého pacienta liší. Je nutno velmi úzce spolupracovat s ošetřujícím kožním lékařem Vašeho dítěte a smířit se s tím, že zatím nemáme jednu zaručeně účinnou mast na problém atopického ekzému - zevní léčba se bude dle aktuálního zdravotního stavu a bude doplňována i léčbou vnitřní- antihistaminiky i dlouhodobě. Samozřejmě je i možná kontaktní reakce na léčivé prostředky-pokud se po nějakém zevním léku stav kůže zhoršuje a svěděhí je intenzivnější, informujte svého lékaře. S pozdravem D.Kaňovská MUDr. Daniela Kaňovská