Infolinka 541 212 450



Dotaz uživatele

Otázka:

Asi dvacet let užívám léky na alergii a astma - pulmicort, foradil, claretin, ventolin. Poslední 4 roky mě trápí mimo alergie na pyl, prach a plísně i potravinová alergie(nemohu jablka,peckoviny, pomeranče, banány rajčata, celer, papriky, mléčné výrobky, ořechy, koření a olej). Testy na potraviny mi nedělali - paní doktorka říká, že je to stejně nepřesné. Pokud jím jen vařené maso z rýží, je vše v pořádku. Když s touto dietou přestanu a opatrně začnu snad s čímkoliv, oteče mi krk, dostanu vyrážku, naskočí mi opary, vpuse mi sleze sliznice a udělají se koutky. V poslední době mám i závratě, které jsem předtím nikdy neměla. Podstatně se mi zhoršila alergie i na pyly a prach. Od ledna beru Cipralex, je možné že by užívání tohoto léku mohlo souviset se zhoršením alergie? Je nějaká možnost ohledně léčby potravinové alergie? Děkuji za odpověď.

Tazatel:

Dana

Odpověd:

Dobrý den, Cipralex projevy potravinové alergie nezhoršuje. První zásadou je vyhnou se tomu, co mi vadí – tedy dieta. Já osobně testy na potraviny provádím, i když je pravdou, že výsledek není vždy spolehlivý. Jako doplněk bych vyzkoušel Nalcrom 3x2 tbl., ev. v kombinaci s xyzalem. MUDr. Tomáš Rohovský