Infolinka 541 212 450



Zánět průdušek a ztráta hlasu i při užívání léků

Otázka:

Hezký večer, od dětství trpím na záněty průdušek, přidává se ztráta hlasu (několikrát v roce). V několika uplynulých letech jsem měla ve stejném období záněty v řasách, časté záněty průdušek nebo ztráty hlasu, proto mi vloni udělala alergoložka testy. Potvrdila se pylová alergie. Nasadila mi Aerius, mám doma i Xyzal. Užívám pravidelně Aerius (ráno) i Xyzal (večer), ale poslední 2 týdny mám tradiční problémy, které se zhoršují - po ránu oteklé oči (vypadala jsem jak Asiat...), úporné škrabání v krku, bolest při polykání, nyní už zase začínám ztrácet hlas, mám zalehlé uši a nos nateklý, ale vysmrkat mi moc nejde, a když, tak tmavožlutý hustý hlen (přímo kusy, jinak mi samovolně teče z nosu vodnatě). Čím to, že mám i při užívání těchto léků takové problémy??? Děkuji za Váš názor.

Tazatel:

Hanka

Odpověd:

Dobrý den, souběžné užívání Aeriusu a Xyzalu není obvyklé, není důvod tyto dva léky kombinovat. Je lepší si vybrat jen jednu skupinu léku (která vám lépe vyhovuje) a tu užívat třeba i dvakrát denně. Mimo tyto léky můžete přidat oční či nosní kapky, ev. požádat vaši alergoložku o přidání montelukastu do léčby. Při ucpaném nosu pomáhají i roztoky s mořskou vodou či konvička na průplach nosu http://www.proalergiky.cz/eshop/konvicky-na-vyplach-nosu Vzhledem k tomu, že jsem vás nevyšetřovala, nedokážu poskytnout konkrétnější informace. S pozdravem, MUDr. Lenka Mišunová, PhD.