Infolinka 541 212 450



Otok rtů, tváře a jazyka

Otázka:

Dobry den,chtěla bych poradit ohledně manžela,je mu 55 let,nikdy nebyl na nic alergicky, loni v lednu mu otekl ret a tvář, pak se mu to nepravidelně opakovalo jednou za měsíc ,pak za dva ,nebo dvakrát do měsíce, včera mu napuchl pul jazyka na vyšetření u alergologa byl,vše nagativní, to samé u zubaěe, ušní,nosní vždycky než začne puchnout tak jak říká mu to na tváři a jazyku jakoby drhne při potížích veme 1 dithiaden a 3 prednisony ale většinou mu to nezabere a jede na kapačku do nemocnice ,prosím o radu děkuji

Tazatel:

Javurkova

Odpověd:

Dobrý den,

ještě by bylo vhodné upravit tzv. "pohotovostní balíček" - vyzkoušet novější generaci léku proti alergii (efekt dithiadenu je slabý), např. Xyxal, Zyrtec, Aerius, Claritin. V případě otoku je třeba vzít 2 tablety zaráz. Nepíšete jaká je síla léku Prednison, běžná dávka léku v pohovotostním balíčku je 40 mg.

Pokud jsou však uvedená vyšetření negativní a léky proti alergii bez většího efektu, pak je třeba hledat jiné příčiny.

Někdy podobné potíže vyvolávají léky proti vysokého krevnímu tlaku ze skupiny  tzv. ACE inhibitorů (např. Tritace, Prestarium, Ramil, ale i spousta dalších léků, které patří do této skupiny).

Také by bylo vhodné imunologické vyšetření k vyloučení tzv. hereditárního edému - zjistí se pomocí krevních testů.

S pozdravem MUDr. Lenka  Mišunová, PhD.