Odpověď na dotaz

alena:

Dobry den,
mam na vas otazocku spojenu s uzivanim kortikoidov. Uz druhu sezonu bojujem s alopeciou a som liecena Alpicortom. Vzdy trva liecba cca 5 mesiacov. Takze za posledny rok a pol som uzivala tento liek cca 10 mesiacov. Kozna lekarka mi tvrdila, ze je dost pravdepodobne, ze s mi to opat vrati. K tomu uzivam ako alergik liek Zodak na alergicku nadchu uz 3 roky. Chcela by som sa vas spytat na problemy, ktore by som mohla mat pri tehotenstve. Su nahradne lieky, ktore neobsahuju kortikoidy, resp. ktore by neohrozovali dieta? Velmi pekne dakujem. Alena

Odpověď:

Vážená paní,
jak sdělujete, léčíte se s alopecií přípravkem Alpicort. Vaše lékařka, jak píšete, se domnívá, že se stav může opakovat. Nevím o jaký typ alopecie se jedná, takže se nemohu blíže vyjádřit. Pokud se jedná o alopecii s ložiskovým vypadáváním vlasů, onemocnění se může vracet při některých stresových situacích ,ale vznik recidiv je naprosto individuální. Kortikosteroidy se podávají v období těhotenství pouze tehdy, pokud je žena nezbytně potřebuje. To vždy posoudí příslušný odborník. Obecně řečeno, v první třetině těhotenství je nejlepší, pokud žena nemusí užívat léky žádné. Pokud její klinický stav léčbu vyžaduje, lékař zvolí preparát takový, který není v těhotenství kontraindikován. Ve Vašem případě je nejlépe, pokud to Váš klinický stav dovolí, terapii přechodně vynechat. V každém případě se však musíte poradit se svým ošetřujícím lékařem.


Doc. MUDr. Eliška Dastychová, CSc.

Podobné:  Těhotenství a dítě

Datum vložení dotazu:  13.01.2006

Předchozí dotaz  |  Následující dotaz

Položit nový dotaz