Odpověď na dotaz

martinak:

Dobrý den,
mám dotaz ohledně očkovací látky hexavakcíny.

U syna proběhla 1.dávka ve 4. měsících bez problémů, jen byl spavější.
Při 2.dávce měl jen teplotu okolo 37,2. Přesně 6den po aplikaci dostal teplotu, kašel, který byl štěkavý. Dávali jsme stoptussin a fenistil. Do týdne ho to přešlo.
Při 3.dávce neměl výraznější vedlejší účinky,dávali jsme fenistil kapky, ale opět 5-6den po aplikaci začal pokašlávat - hlenovitě. Tento kašel se táhne doted - od 3.8.09. Ve výtěru běžná flora.
Chtěla bych se zeptat zda je možnost, že to může být reakce na toto očkování. A pokud ano, co se dá dělat nebo co dál..nebo by se mohlo jednat o alergii na fenistil? či astma? Syn nehvízdá, dýchá klidně.

Moc děkuji za odpověd, kališová M

Odpověď:

Hexavakcína není živá vakcína, imunitní odpověď nastává jako reakce vlastního těla. Krátce po očkování může být pacient náchylnější k běžným infektům, ale infekt sám vakcína nezpůsobuje. Štěkavým kašlem se projevuje virový infekt postihující hrtan odborně nazývaný laryngitida. Doporučuji postupovat běžným způsobem a řešit problém s ošetřujícím pediatrem.

MUDr. Eva Orálková

Podobné:  Těhotenství a dítě

Datum vložení dotazu:  06.09.2009

Předchozí dotaz  |  Následující dotaz

Položit nový dotaz