Odpověď na dotaz

Katka:

Dobrý den. Můj dotaz se týká léku Immodin a jeho příčin kontraindikace v těhotenství. V případě aplikování injekce v těhotenství může dojít k poškození plodu a je nutné jeho přerušení? A za jakou dobu po aplikaci poslední injekce je těhotenství bez rizika? Děkuji.

Odpověď:

Dobrý den. Informace i od samotného výrobce jsou velice kusé. Nemám
zkušenost osobní ani z literatury, že by podání immodinu poškodilo plod.
Obecně se však v těhotenství látky které zvyšují imunitu nemají podávat z
obavy poškození plodu vybuzeným imunitním systémem matky (plod je pro ni
"cizí" a vlastní imunitní aparát je velmi složitým systémem donucen k
toleranci plodu). Pokud tedy došlo k podání immodinu v samém počátku
těhotenství, tak by v extrémním případě došlo k potratu. V případě, že vaše
těhotenství zdárně pokračuje, je pravděpodobnost poškození vašeho dítětě
immodinem velice, ale velice malá. Pevně doufám, že se Vám narodí zdravé a
krásné miminko.Držím palce.

MUDr. Tomáš Rohovský

Podobné:  Těhotenství a dítě

Datum vložení dotazu:  13.11.2006

Předchozí dotaz  |  Následující dotaz

Položit nový dotaz