Infolinka (všední dny 8.30–16.30)
541 212 450
Infolinka (všední dny 8.30–16.30)
541 212 450

Dotaz 155

Dobrý den. Koncem dubna 2005 mě začali svědět až pálit horní i dolní končetiny, byl jsem z toho velice nervózní což způsobovalo až nevolnost. (týden před tím jsem dokončil léčbu entyzolem). Zašel jsem k lékaři, který mi předepsal Zyrtek. Zhruba po 2 dnech se mi začaly tvořit na podrážděných místech červené fleky, které svědily. Po vykoupání něco jako kopřivka (třísla, podpaždí, místa podrážděná ručníkem). Zyrtek jsem bral 1x za 2 dny (vždy když se příznaky zhoršovaly). Po čase se mi vrátila nevolnost, zvýšené teploty, únava a pocit podobný pálení žáhy. Po umytí a dotyku mi začal červenat i obličej, podrážděná místa pálí. Ze zyrteku jsem přešel na Clarytin, ale ten příliš nezabíral. V současné době beru 1x denně Xyzal. Svědění se zmírnilo, ale červenání přetrvává (zhruba po 20 min zmizí). Občas se mi po podráždění vytvoří na kloubech červená vyboulená místa se světlejším středem. Domnívám se, že jde o mechanickou kopřivku. Mohou červenání způsobovat právě zmiňované léky které pomáhají proti svědění? Může to souviset s nevolností (tlak v jícnu - podobný pálení žáhy). Na vyšetření mne lékař neposílá.

P.Mik.

Odpověď

Dobrý den, alergie na antihistaminika je velice, velice vzácná. Na celém světě byly popsány jen jednotlivé případy. Já jsem se s ní ještě nesetkal. O alergickou reakci na entizol se vzhledem k časovému odstupu nemohlo jednat . Nejsem přesvědčen, že se o alergii jedná – může se jednat napři o infekční příčinu, talkovou /mechanickou/ kopřivku či tzv. urtica quagenetica. Alergie se však dá vyloučit pouze přetestováním. Je vhodné vyšetření alergologické, kožní a vzhledem k trávicím obtížím i gastroenterologické MUDr. Tomáš Rohovský

Ověřeno našimi zákazníky

Kliknutím na pečeť zobrazíte všechny recenze našeho e-shopu přímo na Heurece

Heureka recenze
  • 1A
Ověřený zákazník před 2 dny
„Rychlost“
Ověřený zákazník před 4 dny
  • Rychlé dodání
Ověřený zákazník před 10 dny