Infolinka (všední dny 8.30–16.30)
541 212 450
Infolinka (všední dny 8.30–16.30)
541 212 450

Dotaz 1584

Vážená paní doktorko, mám 13-ti letého syna, který již v tomto věku trpí silným akne. Je léčen přímo kožním lékařem , který mu jako první předepsal léčbu antibiotiky. Tato léčba neměla skoro žádný účinek. V současné době lékař navrhuje léčbu roaccutanem. V zásadě nejsem proti, ale mám dotaz zda nemůže tento lék v jeho věku, protože jde o hormonální lék, nějak zásadně ovlivnit hormonální vývoj syna. Dále jsem se chtěl zeptat na vedlejší vliv léku, protože syn je sportovec. Bude muset sportování nějak omezit.

Ivo Plzák

Odpověď

Vážený pane, lék Roaccutane není hormonální, jedná se o lék odvozený od vitamínu A. Jsou již dlouholeté zkušenosti s jeho používáním. Účinek na akné je výrazně dobrý a dlouhodobý, ev. lze léčbu i zopakovat. Včasná intenzivní léčba akné je vhodná, zvláště pokud syn trpí závažnou hnisavou formou - předejde se tvorbě jizev, které se nedaří uspokojivě korigovat, dobrý stav kůže má následně i příznivý vliv na psychiku dospívajícího člověka a jeho další uplatnění. Pokud je syn sportovec, bude možná muset přizpůsobit dočasně sportovní aktivity stavu pohybového aparátu- u některých léčených bývají dočasné bolesti kloubů , avšak při pravidelných kontrolách lze při dobrém průběhu dávky Roaccutane postupně upravovat a snižovat tak, aby snášenlivost byla co nejlepší. S pozdravem D. Kaňovská MUDr. Daniela Kaňovská

Ověřeno našimi zákazníky

Kliknutím na pečeť zobrazíte všechny recenze našeho e-shopu přímo na Heurece

Heureka recenze
  • skvělá cena
  • rychlý bezproblémový obchod
Ověřený zákazník včera
  • Rychlé dodání
Ověřený zákazník před 9 dny
  • Rychlost dodání
Ověřený zákazník před 12 dny