Infolinka (všední dny 8.30–16.30)
541 212 450
Infolinka (všední dny 8.30–16.30)
541 212 450

Dotaz 3468

Dobrý den, chtěla bych se zeptat na názor alergologa: náš syn (nedonošený, por.váha 800 gr.), při propuštění převeden na Nutrilon Nenatal, poté na Nutrilon 1, opakovaně trpěl na bolesti bříška a zácpu. V červenci převeden na novalac IT s vyšším obsahem laktózy, trávení se upravilo, stolice 1-2x denně, bloseti bříška vymizely. V té době absolvoval očkování základní očk.látkou +Prevenar, 3 dny vysoké horečky, na obličeji se objevily fialové pupínky. 14 dní po zavedení Novalacu se při podávání příkrmů, zejm.ovocných objevovaly na tváři a krku červené fleky (popř.zčervenalo ucho, oko apod.), po měsíci se přidsly postupně pupínky v okolí očí a pusy, v poslední době má pupínky prakticky již po čemkoli co sní. Vyrážka začíná jao pupínky kolem očí, pak postupuje k puse a tam se další den slévá do červených ložisek, kolem pusy to mokvá, protože syn hodně slintá. Zhojí se po aplikaci Locid crelo a promazávání Lipobasí nebo konopnou kosmetikou. Podotýkám, že dokud byl na Nutrilonu, jedl bez problémů všechno a kůži měl úplně čistou. Na alergologii nám odmítli dát jakékoli léky, máme omývat pusu řepíkem. Odběry udělali na jablko, hrušku, mléko-negativní. Vzhledem k tomu, že se vyrážka stupňuje a syn je na dietě, kdy jí už jenom banán, batáty a jahelnou kaši, nasadila lékařka Aerius 1,25 ml (syn má váhu 7,7 kg, korigovně věk 9 měs.). Dohodli jsme se, že syna převedeme zpět na Nutrilon. Dostali jsme vynadáno, že syna držíme na dietě, že něco jíst musí, i kdyby měl pusu plnou vyrážky. Podle lékařky se může jednat o alergii na laktózu s tím, že když nepomůže Aerius, tak nás pošle na gastroenterologii. Syn však netrpí na průjmy, krev ve stolici nikdy nebyla. Osobně se domnívám, že došlo k nějaké imunitní reakci v rámci očkování, popř. k nevhodné kombinaci s nasazením Novalacu a domnívám se, že k reakci dochází po snězení čehokoli jiného,zejména ovoce, kromě kojeneckého mléka (to mi alergoložka nevěří, prý nikdy nic takového neviděla). Nevím jak dál postupovat, na další kontrolu máme jít skoro za 2 měsíce, nechci syna zbytečně trápit tím, že mu budu dávat potraviny, po kterých se bude osypávat, popř.ho soustavně plácat po obličeji Lociodem.Na druhé straně nemůže být skoro v 10 měsících pouze na mléce. Prosím o váš názor, popř.možnosti diagnostiky či léčby u takové potravinové alergie. Děkuji, Vilímková

K.Vilímková

Odpověď

Na Váš dotaz lze po internetu odpovědět jen těžko, je třeba exantem vidět, a proto ji může stanovit pouze Váš lékař. Příčina může být od infekční až po alergickou. Pokud máte podezření na alergii na bílkovinu kravského mléka, nemusí být odběry krve pozitivní a diagnosu lze stanovit pouze zavedením striktně bezmléčné stravy s nahrazením mléka přípravkem Neocate. Dignosu potvrdí vymizení potíží. MUDr. Eva Orálková

Ověřeno našimi zákazníky

Kliknutím na pečeť zobrazíte všechny recenze našeho e-shopu přímo na Heurece

Heureka recenze
„slušný obchod, nekupoval jsem zde poprvé.“
  • jsou rychlí, nákup i doručení OK
Ověřený zákazník včera
  • Brzké doručení
Ověřený zákazník před 2 dny
„Vše OK, absolutní spokojenost.“
Ověřený zákazník před 7 dny