Odpověď na dotaz

Petra:

Dobrý den jsem alergička,mám atopický ekzém. Nyní jsem v 9tt a mám časté problémy s dosti velkými otoky obličeje, převážně okolo očí.Moje alergoložka mi předepsala dithiaden,že prý ho můžu.Je pravda,že se mé otoky výrazně snížily,ale za pár dní se vše opakuje. Může se to týkat mého těhotenství a opravdu dithiaden nemůže plod poškodit? Četla jsem,že v prvních 3 měsících se nemá používat. Mimo jiné ještě beru vitamíny acidum folicum,maternu a utrogestan na udržení těhotenství. Je mi 38 let. Moc děkuji za odpověď. Petra.

Odpověď:

Za léky je zodpovědný předepisující lékař. V prvním trimestru je lépe se lékům vyhnout, ale někdy to není možné. Pokud jsou Vaše potíže alergického původu, je možné zkusit přípravek cetirizin (lék Zyrtec, Zodac, Alerid atd.) Tento lék je i volně prodejný, ale samozřejmě je nutné vše probrat s ošetřujícím lékařem. Bohužel tento problém nelze vyřešit po internetu. Přeji pěkný de

MUDr. Eva Orálková

Podobné:  Těhotenství a dítě

Datum vložení dotazu:  02.03.2009

Předchozí dotaz  |  Následující dotaz

Položit nový dotaz