Infolinka 541 212 450



Dermatitida v obličeji

Otázka:

Dobrý den, asi před 2 měsíci jsem navšívila kožního lékaře s většími pupínky na čele a spáncích. Lékař stanovil dermatitidu a folikulitis. Dostala jsme 3 mastičky /Imazol,Fucidin,Dermatup/,které se měli mezi sebou během dne kombinovat.Po měsíci je kožní onemocnění horší než bylo a navíc se rozšiřuje po obličeji.Kontaktovala jsem proto lékaře,který mi sdělil,že ekzém vyléčit nelze.Prosím proto o jakoukoliv radu. Děkuji Monika,44 let

Tazatel:

Monika

Odpověd:

Dobrý den, některé typy ekzémů skutečně vyléčit nelze, ale lze je léčit - t. zn., že pacientovi se dočasně uleví, ale nejsme schopni zajistit, že už nikdy znovu neonemocní. dermatitis je obecný název pro zánět na kůži, folliculitis je zánět kolem vyrůstajícího chloupku, vlasu. K terapii se mohu vyjádřit pouze v tom smyslu,že dermatop je určen k léčbě neinfekčních nehnisavých zánětů kůže,imazol a fucidin k léčbě zánětlivých projevů, na jejichž vzniku se podílí i bakterie nebo kvasinky (hnisavé pupínky). Na jednom obličeji se mohou objevit současně projevy z obou skupin, ev.je možné, že původně nebakteriální zánět se zkomplikuje přítomností bakterií. Pokud se nemůžete s ošetřujícím lékařem domluvit, hledejte jiného. S pozdravem MUDr. Daniela Kaňovská