Infolinka 541 212 450



Oteklé oči

Otázka:

Dobrý den. Jsem alergická na rýži, roztoče, acylpyrin, ibalgin, lékař mi předepsal diclofenac al 50, po jehož požití cca za 5 hodin jsem otekla v oblasti očí. Znamená to tedy, že jsem na tento lék alergická také? Dá se nějakým vyšetřením zjistit, která léčiva můžu užívat? Lze otok nějak odstranit, nebo nezbývá než počkat, až odezní? Děkuji

Tazatel:

eduvera

Odpověd:

Dobrý den, ve vašem případě se zřejmě jedná o tvz. aspirinovou senzitivitu. To znamená, že se u vás alergická reakce objeví po všech lécích (i mastích) s obsahem kyseliny acetylsalicylové (aspirin, acylpyrin..) a nesteroidních antirevmatik. Jedná se o velkou skupinu léků proti bolesti, které jsou i volně prodejné, proto byste si informaci o složení léků měla ověřovat. Z léků na snížení teploty či bolesti jsou pro vás vhodné ty s obsahem paracetamolu (např. Panadol, Paralen) či nimesulidu (Aulin, Nimesil).

S pozdravem MUDr. Lenka Mišunová, PhD.