Infolinka 541 212 450



Bolesti v krku při užívání léků na astma

Otázka:

Dobrý den, mám dceru 6 let od 3 let bereme flixotide, dcera má astma. Zhruba pře14 dny začala opět kašlat, nic nepomáhalo,navštívila jsem lékaře a ten nám předepsal Seretide 25/50, protože flixotide nepomáhá, ráno první aplikace vše v pořádku,ale večer již telota, druhý den opět teplota a další den návštěva pohotovosti, doktorka opět diagnoza angína, dcera bere ospen, večer začala krvácet z nosu. Chci se zeptat, zda je možné po užívání Seretide dostat angínu, a ještě krvácet z nosu, při zpocení, se objeví červené pupínky, které zmizí. Hlavně mě trápí to krvácení a ty opakované angíny. Už nevím,co by měla dcera brát, aby neměla pořád ten kašel a 6x do roka angínu.Děkuji ta odpověď

Tazatel:

Markéta Hajná

Odpověd:

Dobrý den,

inhalace Seretide nevedou ke vzniku angíny ani ke krvácení z nosu.

Nepíšete, zda u dcery byly provedeny alergologické testy - je na něco alergická?

Při časté nemocnosti je vhodné doplnit ORL vyšetření (včetně tzv. nasálního endoskopického vyšetření), dobré je doplnit imunologické vyšetření.

Zvážila bych i zahájení pravidelného užívání antihistaminik (např. Xyzal či Aerius) - tyto léky při pravidelném užívání tzv. "chrání" sliznice, zvyšují jejich odolnost a snižují nemocnost.

Dle výsledků možno nasadit léky na posilnění imunity, je dobré zvážit i lázeňskou léčbu.

S pozdravem MUDr. Lenka Mišunová, PhD.