Infolinka 541 212 450



Alergie na acylpirin (aspirin) - léčba

Otázka:

Dobrý den, každému lékaři, když se mě zeptá říkám, že jsem alergická na Acylpirin. Po jeho požití nebo léku který obsahuje nějakou takovouto látku mi oteče obličej. Naposledy mi otekl krk a nemohla jsem mluvit. CHci se zeptat na jakou látku v acylpirinu (dále i v jiných lécích) to tedy může být alergie? A co dělat v případě, že vezmu lék, kde je nějaká z těch látek a oteču? Děkuji Jana

Tazatel:

Jana

Odpověd:

Dobrý den, Jano,

evidentně trpíte intolerancí kyseliny acetylsalicylové. Právě tak se jmenuje látka, která se nachází v Aspirinu, Acylpyrinu a některých dalších léčivech proti bolesti a horečce. Dávejte si raději pozor i na léky s účinnou látku ibuprofen.

Základem léčby je důsledně se vyhýbat acylpyrinu a všem příbuzným lékům. Váš alergolog by Vám měl dát jejich kompletní seznam. Tato intolerance se dá také léčit takzvanou desenzibilizací - "zvykacími vakcínami". Jestli je pro Vás vhodná, to Vám opět musí říct Váš alergolog.

Podrobnosti najdete v odstavci Intolerance kyseliny acetylsalicylové v našem článku Přehled nejběžnějších alergizujících léčiv.

Držíme palce,

Michal, ProAlergiky.cz