Infolinka 541 212 450



Šupinatění, svědění a mokvání pokožky při atopickém ekzému – co ho způsobuje

Otázka:

Mam duchod 1 stupně na atop ekzém-pravidelně jezdím do lazních JESENÍK.Tět pracuji 6let muzeum čokolády a marcipánu a projevuje se u mě šupění,svědění,mokvání jako u ekzému.S mojí kožní doktorkou jsem postoupila testy na alergologiji a kož choroby z povolání v Č.Budějovicích.A nic jse neprokázalo-jsem stoho neštasná-s jiním materiálem nepracuji-i pracoviště mám čisté.Nejraději bych dala výpověd ze zdravotních duvodu ale kožní mi to nenapíše protože se nic neprokázalo.DĚKUJI A PORÁDÍTE MI...

Tazatel:

Jana Tenklová

Odpověd:

Dobrý den, paní Tenklová,

pro atopický ekzém je typické, že je často obtížné najít alergen nebo jinou látku, která jeho stav zhoršuje. Může to být opravdu cokoli – od roztočů, plísní a pylů přes potraviny až po různé chemikálie. Ekzém je také zhoršován stresem. 

Zhoršení vašeho ekzému nemusí souviset s vaším zaměstnáním. Nepíšete, jaké alergeny vám na alergologii testovali. Určitě by bylo dobré znát, jestli nejste přecitlivělá na některé běžné alergeny, jako jsou pyl, plísně či roztoči. Základní rady najdete v našem článku Jak na atopický ekzém.

Držíme vám palce a pátrání po příčině nevzdávejte!

Michal Závacký, ProAlergiky.cz