Infolinka 541 212 450



Pálení a svědění genitálií po použití kondomu

Otázka:

Dobrý den, po použití kondomu mě to tam dole začlo všechno pálit, svědit a je to rudé a oteklé a trošku to bolí... obávám se že je to alergie na latex, protože mám alergii i na gumové rukavice -_- Mohu se zeptat co s tím mám dělat ?? Mám počkat než to přestane svědit a nebude to oteklé nebo si s tím mám zajít k doktorovi ?? Předem děkuji za radu :)

Tazatel:

Veronika

Odpověd:

Dobrý den, Veroniko,

alergická reakce na latex, ke které u vás pravděpodobně došlo, by měla během několika hodin nebo dnů odeznít. Místa, která byla v kontaktu s kondomem, je dobré omýt teplou vodou a vhodným mycím prostředkem, aby se odstranily případné zbytky alergenů. Když svědění neustupuje, je možné použít nějaký protisvědivý gel typu Fenistil nebo Psilo balsam. 

Svého lékaře určitě informujte. Asi tušíte, že nejdůležitější při alergii na latex je prevence, to znamená vyhýbání se kontaktu se všemi předměty, které mohou obsahovat latex. Existují však bezlatexové rukavice nebo bezlatexové kondomy, které alergikům nevadí.

Mějte se hezky,

Michal, ProAlergiky.cz