Infolinka (všední dny 8.30–16.30)
541 212 450
Infolinka (všední dny 8.30–16.30)
541 212 450

Dotaz 1939

Dobrý den, mám desetiletého syna, který má od cca 3 let prokázanou alergii na penicilinová a cefalosporinová antibiotika (s velmi prudkou reakcí byl ve třech letech hospitalizován v nemocnici). tento týden mu jeho dětské lékařka předepsala antibiotikum DURACEF. Na moji námitku, že jde o cefalosporinovou řadu antibiotik mi sdělila, že jde o lék, který se předepisuja právě při alegii na penicilin a že tudíž není důvod, aby tento lék můj syn nemohl brát. Já si však podle informací nalezených na internmetu myslím, že tomu tak není. Můžete mi vysvětlit, jak to tedy je? Děkuji za odpověď.

Ing. Renata Březinová

Odpověď

Dobrý den, Duracef je cefalosporin a neměl by být podáván, pokud je na něj alergie. MUDr. Tomáš Rohovský

Související dotazy v poradně

Alergia na ventolin a ockovanie proti covid 19
Alergická reakce na antibiotika Augmentin a Cefzil
Alergická reakce na lék – jak postupovat
Alergická reakce na penicilin a rovamycin

Související články

Alergie na penicilin a další antibiotika
Alergie na kyselinu acetylsalicylovou neboli aspirin a další nesteroidní protizánětlivé léky
Fotoalergická a fototoxická dermatitida

Ověřeno našimi zákazníky

Kliknutím na pečeť zobrazíte všechny recenze našeho e-shopu přímo na Heurece

Heureka recenze
„Spokojenost.Rychlé dodání.Doporučuji.“
Ověřený zákazník včera
„Obchod vřele doporučuji“
  • Velký výběr zboží, rychlost dodání zboží, solidní jednání
Ověřený zákazník včera
  • Rychlé vyřízení objednavky
Ověřený zákazník před 2 dny