Infolinka (všední dny 8.30–16.30)
541 212 450
Infolinka (všední dny 8.30–16.30)
541 212 450

Dotaz 197

Dobrý den, na EMG vyšetření mi zjistili nedostatek vitamínu B a hořčíku. Po konzumaci B komplexu jsem se osypala v obličeji a nyní užívám pangamin 2x denně, večer mám nateklou nohu, že není vidět kotník a občasnou vyrážku v obličeji. Lékař ale tvrdí nadále, že potřebuji vitamínové injekce B, je možné zjistit na alergologii na který z vitamínu řady B mám alergii, nebo mi můžete poradit, kam se mám obrátit? Díky moc za odpověď. Martina Štursová

Martina Štursová

Odpověď

Dobrý den, podle mého názoru nelze dle EMG diagnostikovat nedostatek vitamínu B. Pokud vám uvedené preparáty činí obtíže je nuté je vysadit. Podávání vitamínu B v tabletách v neurologických indikacích je spíše podpůrnou medikací než život zahchraňující. Domnívám se že se bez něj obejdete. Testovat některé zástupce ( B6 a B 12) lze, ale test není zcela spolehlivý. Múže se jednat o reakci nejen na samotný vitamin, ale i na tzv. pomocné látky, které jsou v tabletách přítomny. Spíše bych Vám radil se s Vaším neurologem domluvit na jiném postupu než na podávání B vitamínu. MUDr. Tomáš Rohovský

Související dotazy v poradně

Alergia na ventolin a ockovanie proti covid 19
Alergická reakce na antibiotika Augmentin a Cefzil
Alergická reakce na lék – jak postupovat
Alergická reakce na penicilin a rovamycin

Související články

Při alergii na barvy na vlasy si hlídejte potravinářská barviva
Antikoncepce pro alergiky
Jak se vyhnout rizikovým lékům

Ověřeno našimi zákazníky

Kliknutím na pečeť zobrazíte všechny recenze našeho e-shopu přímo na Heurece

Heureka recenze
  • skvělá cena
  • rychlý bezproblémový obchod
Ověřený zákazník před 2 dny
  • Rychlé dodání
Ověřený zákazník před 9 dny
  • Rychlost dodání
Ověřený zákazník před 12 dny