Infolinka (všední dny 8.30–16.30)
541 212 450
Infolinka (všední dny 8.30–16.30)
541 212 450

Toxoalergický exantém, reakce na Augmentin

Dobrý den, byla jsem hospitalizována s toxoalergickým exantémem. Lékaři mi řekli, že je to pravděpodobně reakce na ampicilin v Augmentinu, který jsem předtím brala. Protože jsem ale souběžně brala Macmiror vaginálně a codein oreálně, nemohou vyloučit, že alergii způsobily i tyto léky a proto mi doporučili se jim již vyhýbat. Chtěla jsem se zeptat,zdali existuje test, který by zjistil, na které z těchto léčiv tedy jsem opravdu alergická - ampicilin, codein nebo Nifuratel. Velmi Vám děkuji za odpověď.

Eva

Odpověď

Dobrý den. Testy které máme k dispozici nejsou zcela spolehlivé a nemůžeme vyloučit falešnou negativitu testu. Je možné provést provokační test za hospitalizace ( pacientovi se podá lék a sleduje se zda má potíže) . V daném případě mi připadá jako nejvýhodnějším se vyhnout všemu. Ampicilin je ale příčinou podobných obítží velice často MUDr. Tomáš Rohovský

Související dotazy v poradně

Alergia na ventolin a ockovanie proti covid 19
Alergická reakce na antibiotika Augmentin a Cefzil
Alergická reakce na lék – jak postupovat
Alergická reakce na penicilin a rovamycin

Související články

Při alergii na barvy na vlasy si hlídejte potravinářská barviva
Antikoncepce pro alergiky
Jak se vyhnout rizikovým lékům

Ověřeno našimi zákazníky

Kliknutím na pečeť zobrazíte všechny recenze našeho e-shopu přímo na Heurece

Heureka recenze
„Vše proběhlo perfektně. Rychlé dodání.“
Ověřený zákazník před 5 dny
„slušný obchod, nekupoval jsem zde poprvé.“
  • jsou rychlí, nákup i doručení OK
Ověřený zákazník před 11 dny
  • Brzké doručení
Ověřený zákazník před 12 dny