Infolinka (všední dny 8.30–16.30)
541 212 450
Infolinka (všední dny 8.30–16.30)
541 212 450

Otok jazyka a rtů – možná alergie na léky

Dobrý den, občas trpím otokem jazyku a rtu. Vždy si vezmu dva prednisony 20 mg a otok zmizí. Na alergologii nic nezjistili. Beru léky na tlak Agen, na srdce Betalock a na cukrovku Januvii, dále Detralex, Hydrochlorothiazid. Chci se zeptat, zda nějaký lék by mohl otok jazyka způsobovat? Moc mě to trápí a prosím o sdělení, jaká vyšetření mám ještě podstoupit? Děkuji Zara

Zara

Odpověď

Dobrý den, Zaro,

ano, alergická přecitlivělost bohužel může vzniknout na spoustu léků. I když je třeba takových případů zaznamenáno málo, pravděpodobnost není nulová. To se týká zejména přípravků Agen, Januvia, Detralex a Hydrochlorothiazid. 

Případnou alergii na léky umějí nejlépe potvrdit právě na alergologii, například krevním testem. Ne na všechna léčiva však existuje testovací alergen. 

Pokud výše uvedené léky konzumujete denně a některý z nich by byl příčinou vašich otoků, pak by se tyto otoky rovněž měly objevovat denně. V opačném případě by jejich příčinou mohlo být něco jiného, například nějaká potravina. Samozřejmě nelze vyloučit ani to, že vaše otoky nejsou alergického původu. 

Držíme vám palce,

Michal, ProAlergiky.cz

Související dotazy v poradně

Alergia na ventolin a ockovanie proti covid 19
Alergická reakce na antibiotika Augmentin a Cefzil
Alergická reakce na lék – jak postupovat
Alergická reakce na penicilin a rovamycin

Související články

Při alergii na barvy na vlasy si hlídejte potravinářská barviva
Antikoncepce pro alergiky
Jak se vyhnout rizikovým lékům

Ověřeno našimi zákazníky

Kliknutím na pečeť zobrazíte všechny recenze našeho e-shopu přímo na Heurece

Heureka recenze
  • 1A
Ověřený zákazník včera
„Rychlost“
Ověřený zákazník před 4 dny
  • Rychlé dodání
Ověřený zákazník před 9 dny