Odpověď na dotaz

Ing. Renata Březinová:

Dobrý den,
mám desetiletého syna, který má od cca 3 let prokázanou alergii na penicilinová a cefalosporinová antibiotika (s velmi prudkou reakcí byl ve třech letech hospitalizován v nemocnici). tento týden mu jeho dětské lékařka předepsala antibiotikum DURACEF. Na moji námitku, že jde o cefalosporinovou řadu antibiotik mi sdělila, že jde o lék, který se předepisuja právě při alegii na penicilin a že tudíž není důvod, aby tento lék můj syn nemohl brát. Já si však podle informací nalezených na internmetu myslím, že tomu tak není. Můžete mi vysvětlit, jak to tedy je? Děkuji za odpověď.

Odpověď:
MUDr. Tomáš Rohovský

Dobrý den, Duracef je cefalosporin a neměl by být podáván, pokud je na něj
alergie.

MUDr. Tomáš Rohovský

Podobné:  Alergie na léky

Datum vložení dotazu:  08.04.2008

Předchozí dotaz  |  Následující dotaz

Položit nový dotaz

Související články
Při alergii na barvy na vlasy si hlídejte potravinářská barviva
Při alergii na barvy na vlasy si hlídejte potravinářská barviva

Máte alergii na barvu na vlasy? A objevuje se u vás ekzém, i když nebezpečné barvy...

Antikoncepce pro alergiky
Antikoncepce pro alergiky

Nikdy vás nenapadlo, že existuje spojitost mezi potravinovou alergií, intolerancí a...

Poradna 112 odpovědí

Poslední dotaz: Dobrý den, byl mi předepsán lék DONA, který je vyroben z korýšů, se kterými jsem se dosud (57 let) ve stravě nesetkala.Prosím o radu, jak zjistit,...

Zobrazit poradnu