Odpověď na dotaz

eva:

Pěkný den,
po několikrát opakové depilaci na nohou se mi udělali jakési flíčky. Jsou to hnědé tečky, někdy mění barvu do červena, zejména po koupeli. Přesto, že depilaci, již nepoužívám, flíčky nemizí ani po půl roce. Nemůžete mi poradit, jak se jich zbavit...zkoušela jsem peeling, ale ten mi nepomáhá..
Děkuji Vám za odpověď

Odpověď:

Vážená paní,po prováděné depilaci může vzniknout jako komplikace v některých případech mírné zanícení folikulů, tj. míst, ze kterých vychází chlup, říká se tomu folikulitida. V některých případech po odeznění tohoto mírného zánětu mohou vznikat drobná pigmentovaná místa. Tak tomu bývá i u některých pacinetů u jiných zánětlivých onemocnění kůže. Tyto pigmentace zpravidla v průběhu několika měsíců spontánně vymizí. Pokud u Vás "flíčky" nemizí, jak píšete, ani po půl roce, doporučuji Vám, aby jste se poradila s dermatologem. Je třeba odborně posoudit, o co se vlastně jedná, může se jednat o onemocnění, které nemusí být v přímé souvislosti s prováděnou depilací.

Doc.MUDr.Eliška Dastychová,CSc.

Podobné:  Ostatní

Datum vložení dotazu:  26.10.2005

Předchozí dotaz  |  Následující dotaz

Položit nový dotaz

Související články
Může mít vyloučení lepku a mléka ze stravy pozitivní vliv na chování dětí s ADHD a autismem?
Může mít vyloučení lepku a mléka ze stravy pozitivní vliv na chování dětí s ADHD a autismem?

Jestli očekáváte článek o převratném objevu či výsledky studie, která by byla...

7 důvodů proč používat čističku vzduchu
7 důvodů proč používat čističku vzduchu

Připravili jsme pro vás 7 důležitých argumentů, proč by mohla být čistička vzduchu...

Čističky a zvlhčovače vzduchu
Čističky a zvlhčovače vzduchu

Jak poznat, kdy je vhodnější pořídit čističku vzduchu a kdy zvlhčovač? Jaké problémy...