Infolinka 541 212 450



Při užívání Staloralu ucpaný nos a kašel

Otázka:

Dobrý den, syn 6 let, začal brát Staroral 300 (alergie na roztoče). Bere 5 den (8kapek /10IR/ml)ucpaný nos, kašel. Je možné, že je to právě reakce na vakcínu, jak pokračovat. Děkuji Tvrdíková

Tazatel:

Tvrdíková

Odpověd:

Dobrý den,

vzhledem k tomu, že je syn alergický na roztoče, je možné, že ucpaný nos a kašel souvisí s touto alergií, alergie na roztoče bývá výraznější právě v podzimním období. Může se ale jednat i o reakci na vakcínu - v tom případě doporučuji zpomalit iniciální fázi, tedy například zopakovat poslední dávku nebo navyšovat pomaleji. Vhodné je i pravidelné podávání antihistaminik (léků proti alergii), v úvodu podávání Staloralu se můžou objevit přechodně alergické příznaky, které postupně během 1-2 týdnů odezní.

Pokud by potíže přetrvávaly, kontaktujte vašeho alergologa.

S pozdravem, MUDr. Lenka Mišunová, PhD.