Infolinka 541 212 450



Atopický ekzém po porodu

Otázka:

Dobry den,po porodu druheho ditete se mi objevil,nejprve jen na jednom prstu,atopicky ekzem.Zkousela jsem nekolikrat kortikoidy,ale po vysazeni se problem hned vratil a vzdy s novymi lozisky.Chtela jsem se ale zeptat,je u AE bezne ze cca tyden se ekzem krasne hoji a pak najednou bez jakekoliv zmeny jidla,mazani nebo cehokoliv se zacne zhorsovat a zase cca tyden se horsi.Je to bezne? Pokud ano,co zatim stoji. Velice dekuji za odpoved.

Tazatel:

Hana

Odpověd:

Dobrý den,

léčba ekzému je dlouhodobá a je to bohužel většinou tak, že kortikoidy ekzém zklidní a po vysazení se začne stav zase zhoršovat. Zkuste konzultovat s vaším lékařem, který případně doporučí změnu léčby. Mezi spouštěče atopického ekzému patří celá řada faktorů, od stravování, kosmetiky, čisticích prostředků, prostředí (teplo, chlad, sucho, prach… ), přes materiály, které na sobě nosíme či používáme, až po psychické rozpoložení jedince. Navíc po porodu se v těle odehrává spousta hormonálních změn, které se mohou projevovat různými způsoby.

Ať se Vám daří

Táňa, ProAlergiky.cz