Infolinka 541 212 450



Svědění a suchá zčervenalá kůže po práci s akrylovými barvami

Otázka:

Dobrý den, prosím dcera pokud maluje akrylovymi barvami obraz, začnou ji svedet ruce a následně se jí vytvoří suchá zcervenala kuze. Prosím o jakou nejspíše látku způsobující alergii jde? Po delší době jsme právě vypozoruvali, že to má po práci s akrylovymi barvami, takže budeme muset barvy vyřadit.
Dekuji.

Tazatel:

Marcela

Odpověd:

Pěkný den, Marcelo,

neznáme sice složení vámi zmíněných barev, ale tím alergenem pravděpodobně budou akrylátové pryskyřice. Alergizují docela často. Alergie na ně se nejčastěji projevuje jako kontaktní alergický ekzém, což zhruba odpovídá vašemu popisu příznaků. Jsou známé i alergie na barviva. Alergii vám ověří alergolog nebo dermatolog, kam vás může odeslat praktický lékař.
Hlavním léčebným opatřením je vyhýbat se kontaktu s těmito látkami. Akryláty se vyskytují i v různých lepidlech a nátěrových hmotách.

Ať se vám daří,
Michal, ProAlergiky