Infolinka 541 212 450



Ekzém po umělém mléku

Otázka:

Dobrý den, máme 2 měsíční holčičku která se mi celá osypala, od hlavy až k nohám. Do toho měla asi 3 týdny tuhou rýmu, že sem jí nedokázala ani vycucnout. Kožní nám řekla, že má ekzém dostali jsme mast a dávám i kapky Fenistil.. Po kapkách začala rýma téct a slyším, že je i takový čistější jak dýchá. Celou dobu jsem si myslela, jestli ten ekzém není s mléka(od narození na UM) ale po zlepšení těmi kapkami se začínám přiklánět k tomu, že je na něco alergická..(prach, roztoče?)jdeme na testy do gastro ambulance a přemýšlím o návštěvě alergologa, ale nevím jestli to není zbytečné, jestli není ještě na testy malinká?děkuji za názor co si o tom myslíte. Monika

Tazatel:

Monika

Odpověd:

Dobrý den, Moniko,

příčinou nástupu atopického ekzému může být také probíhající dýchací infekce. U takto malých dětí je alergologické testování opravdu předčasné, protože jejich imunitní systém je ještě nezralý, což obvykle zkresluje výsledky testů. 

Pokud ekzém přetrvává a domníváte se, že by mohl souviset s UM (předpokládám, že jinou potravinu zatím dcerka nedostává), proveďte následující změnu v jídelníčku. Namísto běžného kojeneckého mléka jí po dobu dvou až tří týdnů dávejte výhradně UM s vysoce naštěpenými (hydrolyzovanými) bílkovinami (Nutrilon Allergy Care, Alfaré, Althéra, Allernova, Neocate). Pokud se příznaky ekzému vytratí, jedná se o alergii na mléčné bílkoviny.

Držíme palce,

Michal, ProAlergiky.cz