Infolinka 541 212 450



Problem s nosnymi mandlami pri liecbe astmy

Otázka:

Dobry den chcela by som sa opytat pouzivam sprej Fostet 100/6 ..... striekavam si ho 2 krat denne... ale moj problem je to ze mam stale problemy s nosnymi mandlami .... aspon 2 krat denne si musim davat olynt inac by som nemohla existovat......trva to uz pol roka... som v zahranici a tu mi nato nic nedali...... s coho to mozem mat.... dakujem....

Tazatel:

Petra Korenko

Odpověd:

Dobrý den, paní Korenko,

z Vašeho dotazu není zřejmé, jaký konkrétní problém s nosními mandlemi máte. Ale předpokládám, že máte ucpaný nos a špatně se Vám nosem dýchá.

Ucpaný nos může mít mnoho příčin, alergických, infekčních i dalších. Například problém může být i v dlouhodobém užívání nosních sprejů s obsahem xylometazolinu, při kterém se může nos ucpávat, i když cílem používání těchto sprejů je pravý opak. Může jít také o nežádoucí účinek Vašeho léku na astma. Ucpaný nos může být i důsledkem neléčené alergické rýmy. Jakmile do bude možné, doporučuji konzultaci s Vaším alergologem.

Zkuste používat šetrnější nosní spreje na bázi mořské vody nebo konvičku na průplach nosu. Z dlouhodobého hlediska jsou vhodné inhalace minerálních vod.

Držíme palce,

Michal Závacký, ProAlergiky.cz / PreAlergikov.sk