Infolinka 541 212 450



Astma z alergie na peľ

Otázka:

Dobrý deň, som alergická na peľ a lekárka mi predpísala sprej do nosa Avamys. Používam ho ešte len týždeň no posledných pár dní sa mi zhoršilo dýchanie. Nos je v poriadku ale nemôžem sa zhlboka z pľúc nadýchnuť, niekedy sa mi z toho točí hlava. V nežiadúcich účinkoch sú spomnenuté aj ťažkosti s dýchaním aj keď je vraj len malá možnosť. Volala som s lekárkou a tá ma podozrenie na astmu, zo spreja to vraj byť nemôže a mám ho ďalej užívať ešte 3 týždne, potom mám ísť na vyšetrenie. Avšak doteraz som také problémy nemala. čo by som mala urobiť? vopred ďakujem za odpoveď.

Tazatel:

petra

Odpověd:

Dobrý den, Petro,

Vaše lékařka se zřejmě nemýlí. Alergie na pyl se může u některých lidí zhoršit, zasáhnout také průdušky a tím vyvolávat astmatické potíže (nemožnost se zhluboka nadechnout).

V tuto chvíli už máte pravděpodobně za sebou další vyšetření a lékařka Vám na astma předepsala nějaký lék. Pokud zatím ne, sama můžete udělat to, že si v lékárně koupíte nějaký protialergický lék, takzvané antihistaminikum. To by mělo všechny alergické projevy zmírnit.

Dále by Vám moho pomoci používání inhalátoru, pomocí kterého můžete inhalovat Vincentku a tím zklidňovat a posilovat své dýchací cesty (nos i průdušky).

Držíme Vám palce,

Michal, ProAlergiky.cz / PreAlergikov.sk