Infolinka 541 212 450



Alergie na přípravek proti kašli Sinupret

Otázka:

Dobrý den, měla jsem alergickou reakci (kopřivka a otok a pálení obličeje) na přípravek na kašel Sinupret tablety. Po zaléčení na pohotovosti příznaky zmizely, ale druhý den večer mě obličej opět začal pálit a byl zarudlý. Také mám suché rty. Může to být ještě projev alergie nebo se jedná o něco jiného? Mnohokrát děkuji, Iva Martinková

Tazatel:

Iva Martinková

Odpověd:

Dobrý den, paní Martinková,

lék Sinupret obsahuje různé výtažky z léčivých rostlin, pravděpodobně Vám vadil některý z nich. Pokud se kopřivka a otok poprvé objevily krátce po užití tablety a pak až za 12 nebo více hodin, mohlo jít o pozdní fázi alergické reakce vzniklou v době, kdy se lék dostal do střev. Ale také je dost možné, že Vaše druhá vlna potíží již se Sinupretem nesouvisela. A také je možné, že Vaše reakce byla způsobena něčím jiným než tímto lékem.

Bohužel možností je hodně a takto zpětně a bez vyšetření se příčina těžko odhaduje. Doporučuji konzultaci s alergologem, zvláště pokud jste alergická na nějaký pyl nebo potraviny.

Mějte se hezky,

Michal Závacký, ProAlergiky.cz