Infolinka 541 212 450



Může Tamalis způsobovat únavu a bolesti hlavy?

Otázka:

Dobrý den, mam alergii na kočky a roztoče paní doktorka mi predepsala tamalis. Beru ho cca 4mesice a od te doby cítím častou únavu i bez fyzické zátěže a několikrát do týdne bolesti hlavy. Nemůže to byt způsobený timto lékem?? Dekuji

Tazatel:

Lucie

Odpověd:

Dobrý den,

bolest hlavy, únava či ospalost patří mezi časté nežádoucí účinky tohoto léku. Může být tedy příčinou Vámi uváděných potíží. Doporučuji obrátit se na Vašeho ošetřujícího lékaře, zda by nebylo možné nahradit jiným lékem. 

Léčbu, kterou Vám předepíše lékař je vhodné doplnit dalšími opatřeními. V případě alergie na roztoče je velmi důležité ošetřit Vaše lůžko protirozotočovými povlaky, neboť postel a zejména matrace je místem největší koncentrace roztočů, které není možné nijak odstranit a způsobují tak alergikovi velmi nepříjemné potíže.

Pokud je ve Vaší domácnosti kočka, bohužel kočičí alergeny patří mezi nejagresivnější a varianta, že byste jí našla nový domov pro Vás nepřipadá v úvahu, doporučuji pořídit čističku vzduchu, která dokáže zvířecí alergeny zachytit, nejlépe v kombinaci se speciálním přípravkem na neutralizaci alergenů přímo na kočce Petal Cleanse, pokud s ní přicházíte do kontaktu. 

Ať je lépe

Táňa, ProAlergiky.cz