Infolinka 541 212 450



Alergická reakce v podobě vyrážky na antibiotika

Otázka:

Dobry den,chtela bych se zeptat jak si sama pomoci od alergicke reakce na antibiotika deoxymykoin udelala se mi po celem tele vyrazka s pukyrkama strasne to svedi a prasky na alergii nazabiraj.Byla jsem lecena na zlatyho stafylokoka.Vzhedem k tomu ze jsem mela jeste spoutu jinych leku pripadne kde mi zjisti alergii na tu urcitou latku.dik

Tazatel:

Monika

Odpověd:

Dobrý den,

alergie na antibiotika lze sice otestovat, ale velmi často vychází výsledky falešně. Prokazující se spíše reakce po užití antibiotik. Kontaktujte svého lékaře, který by Vám měl předepsat jiná antibiotika. Vyrážku můžete potírat lokálním antihistaminikem (např. Fenistilem, nejlépe vychlazeným z lednice, tím více svědění zmírní). Pokud se projeví alergická reakce např. otokem nebo vyrážkou v ústech či dýchací trubici, vyhledejte lékařskou pomoc neprodleně.

S pozdravem

Táňa, ProAlergiky.cz