Infolinka 541 212 450



Záněty a kvasinková infekce v krku při užívání inhalačního léku Combair proti astmatu

Otázka:

Dobrý den, již léta se léčím na b.astma. Užívám 2xdenně 2 vdechy combair. Trápí mě neustálé kvasinkové záněty v krku i když poctivě vyplachuji po inhalaci. Existuje přípravek který bych mohla na infekci v krku použít? Děkuji mnohokrát za odpověď.

Tazatel:

Jitka Stýblová

Odpověd:

Dobrý den, paní Stýblová,

dokážeme vám dobře poradit s bojem s alergeny, ale bohužel nejsme odborníci na léčbu plísňových či kvasinkových infekcí. Raději problém konzultujte se svým praktickým lékařem. Určitě existují nějaké přípravky, které takový problém řeší. Jde totiž o docela běžný nežádoucí účinek používání těchto protiastmatických léků s obsahem kortikosteroidů.

K inhalačnímu léku si můžete v lékárně přikoupit inhalační komorový nástavec, který by měl postižení krku kvasinkou alespoň částečně předcházet. 

Držíme vám palce,

Michal Závacký, ProAlergiky.cz