Infolinka 541 212 450



Sucho v ústech a potíže s polykáním při užívání léků proti alergii a astmatu

Otázka:

Dobrý den,
ráda bych se touto cestou zeptala na možné nežádoucí učinky antihistaminik (v současné době beru Xados, Singulair a Symbicord). Mám však dlouhodobě pocit v suchá v ústech a potíže s polykáním. Ráda bych se zeptala, zda tyto potíže mohou být způsobeny danou medikaci, případně zda je vůbec možné předepsat léky, které by tyto vedlejší účinky neměly a zároveň poskytovaly ochranu před alergií. Předem děkuji za zodpovězení dotazu.

Tazatel:

Barbora

Odpověd:

Dobrý den, Barboro,

ano, některé z vámi uvedených léčiv mohou způsobit pocit sucha v ústech. Tento vedlejší účinek se uvádí u antihistaminika Xados i u protiastmatického léku Singulair. Protiastmatický kombinovaný lék Symbicort pak docela často způsobuje škrábání v krku. Doporučuji vedlejší účinky co nejpřesněji popsat lékaři, který vám tyto léky předepsal, aby mohl zvážit jejich nahrazení jinými léky vhodnými pro vás. Nedá se ale předem říct, jestli vám budou více vyhovovat. Někdy je potřeba vyzkoušet více druhů léčiv, než se najde takový, který pacientovi "sedne".

Rádo se stalo, ať se vám daří.
Michal, ProAlergiky