Odpověď na dotaz

Kateřina:

Hezký den,
mám dotaz ohledně možné alergie na anestetikum Mesocain. Našla jsem v databázi jeden dotaz na toto téma, ale bohužel se mi nezobrazil. Můžete mi tedy přesto odpovědět, prosím?
Podstoupila jsem ambulantní odstranění karunkuly z močové trubice s mistním znecitlivěním - použit Mesocain. Během několika minut, kromě znecitlivění daného místa, jsem pocítila tlak do hlavy, znecitlivění úst, rozmazané vidění, únavu, jakési pocity mimo realitu, tlak byl 70 na 40. Lze za tímto vidět alergii, nebo šlo jen o náhlý pokles tlaku způsobený nevyspáním, únavou, hladem, žízní? Pokud o alergii jde, na co bych si měla dávat ještě pozor? Nikdy jsem na nic alergická nebyla a tato situace mě vyděsila.
Děkuji mnohokrát
Kateřina

Odpověď:

Dobrý den. Podle popisované situace se spíše domnívám, že se o alergii na
Mesocain nejednalo. Alergologické vyšetření vhodné je. Je možné provést
odběr specifických IgE protilátek s vědomím ,že tento test není zcela
spolehlivý. V případě že bude podezření na alergi na Mesocain přetrvávat,
je vhodné užít zástupce z řady esterových anestetik - procain, chlorprocain
a tetracain - která nemají s amidovými lokálními anestetiky zkříženou
reaktivitu.

MUDr. Tomáš Rohovský

Podobné:  Alergie na léky

Datum vložení dotazu:  03.09.2007

Předchozí dotaz  |  Následující dotaz

Položit nový dotaz

Související články
Při alergii na barvy na vlasy si hlídejte potravinářská barviva
Při alergii na barvy na vlasy si hlídejte potravinářská barviva

Máte alergii na barvu na vlasy? A objevuje se u vás ekzém, i když nebezpečné barvy...

Antikoncepce pro alergiky
Antikoncepce pro alergiky

Nikdy vás nenapadlo, že existuje spojitost mezi potravinovou alergií, intolerancí a...

Poradna 103 odpovědí

Poslední dotaz: Dobrý den, mám alergii na paracetamol i jiné léky proti bolesti nebo horečce, vždy se mi objeví bouřlivá reakce v podobě svědivé vyrážky a fleků na...

Zobrazit poradnu