Odpověď na dotaz

Lenka:

Dobrý den,
chtěla jsem se zeptat na možnou alergickou reakci na lék azitrox, který jsem brala před nějákou dobou. Léky jsem brala po týdnu ve třech dávkách. Po první dávce jsem byla celkem v pohodě, kromě toho, že jsem nebyla"úplně ve své kůži" se žádné větší problémy neobjevily. Po druhé dávce jsem už musela zůstat v posteli, dostavila se obrovská únava až malátnost a silný průjem. Po třetí dávce jsem dostala opět průjem a udělalo se mi velice špatně, a to tak, že jsem zůstala ležet na záchodě a nebyla jsem schopná dojít si pro pomoc...tu jsem nakonec přivolala bušením pěstí do zdi. Dostavily se pocity na zvracení a na omdlení, studený pot a nakonec i brnění končetin, zejména rukou. Rodiče, kteří mě takto našli mi zvedli nohy nad hlavu a pustili na mě čerstvý vzduch a po čtvrt hodině jsem se jakž takž vzpamatovala. Rodiče pak vyslovili domněnku , zda se nejdnalo o anafylaktický šok. Když jsem se ptala lékařky, řekla mi, že je normální, že je po azitroxu špatně...je to možné, nebo mohlo jít o alergickou reakci...? Děkuji moc za odpověď.

Odpověď:

Dobrý den, podle Vašeho popisu se nedomnívám, že se o alergickou reakci
jednalo. Bylo by ale potřeba provést testy


MUDr. Tomáš Rohovský

Podobné:  Alergie na léky

Datum vložení dotazu:  14.01.2010

Předchozí dotaz  |  Následující dotaz

Položit nový dotaz

Související články
Při alergii na barvy na vlasy si hlídejte potravinářská barviva
Při alergii na barvy na vlasy si hlídejte potravinářská barviva

Máte alergii na barvu na vlasy? A objevuje se u vás ekzém, i když nebezpečné barvy...

Antikoncepce pro alergiky
Antikoncepce pro alergiky

Nikdy vás nenapadlo, že existuje spojitost mezi potravinovou alergií, intolerancí a...

Poradna 103 odpovědí

Poslední dotaz: Dobrý den, mám alergii na paracetamol i jiné léky proti bolesti nebo horečce, vždy se mi objeví bouřlivá reakce v podobě svědivé vyrážky a fleků na...

Zobrazit poradnu