úvod Proalergiky.cz > Poradna > Nateklé prsty, kopřivka a svědění po antibiotikách

Odpověď na dotaz

Nateklé prsty, kopřivka a svědění po antibiotikách

petr:

Dobrý den bral jsem ospen 1500 na angínu po sedmi dnech jsem byl 2 dny venku na sluníčku a druhý den ráno jsem měl nateklé prsty na rukou a vyrášku z kopřivkou strašně to svědí nyní to koluje po těle různě mám nateklé narty u nohou a tak různě byl jsem u doktrora ten mi předepsal xsados 20mg nevím jestli je to z toho sluníčka a nebo alergie na antibiotika chtěl bych se zeptat jestli to zmizí samo a zhruba za jak dlouho a nebo co mám dělat předem děkuji

Odpověď:

Dobrý den, Petře,


je možné, že se u Vás objevila alergická reakce na antibiotika penicilinového typu. Nasazení protialergického léku Xados je tak trochu vytloukání klínu klínem. Těžko říct, proč se Váš lékař takto rozhodnul. Problémy by měly skončit po dobrání antibiotik.


Doporučuji Vám, abyste se potom nechal odeslat na alergologii, kde by Vám měli být schopni alergii na penicilin potvrdit nebo vyvrátit. Pokud se potvrdí, budou Vám muset všichni lékaři dávat jiné druhy antibiotik.


Někdy se při užívání antibiotik objevuje i takzvaná fototoxická reakce, při kterých je kůže silně citlivá na UV záření, takže se člověk při pobytu na slunci rychle spálí. Ale to byste měl maximálně puchýře na pokožce, ne otoky.


Další informace najdete v našem článku Přehled nejběžnějších alergizujících léčiv.


Mějte se dobře,


Michal, ProAlergiky.cz

Podobné:  Alergie na léky

Datum vložení dotazu:  05.07.2013

Předchozí dotaz  |  Následující dotaz

Položit nový dotaz

Související články
Při alergii na barvy na vlasy si hlídejte potravinářská barviva
Při alergii na barvy na vlasy si hlídejte potravinářská barviva

Máte alergii na barvu na vlasy? A objevuje se u vás ekzém, i když nebezpečné barvy...

Antikoncepce pro alergiky
Antikoncepce pro alergiky

Nikdy vás nenapadlo, že existuje spojitost mezi potravinovou alergií, intolerancí a...

Poradna 105 odpovědí

Poslední dotaz: Dobrý den mám dotaz dcera měla opravdu silnou alergii na antibiotika skončila s hospitalizována na interně měla vyrážku po celém těle a zůstali ji...

Zobrazit poradnu