úvod Proalergiky.cz > Poradna > Velký otok obličeje po aplikaci lokálního anestetika Supracain. Jaké anestetikum by bylo vhodné?

Odpověď na dotaz

Velký otok obličeje po aplikaci lokálního anestetika Supracain. Jaké anestetikum by bylo vhodné?

lukas K.:

Dobrý den, chtěl jsem vás požádat o radu. Když jsem před několika měsíci navštívil zubního lékaře a zde jsem podstupoval bolestivý zákrok byl mi jako lokální anestetikum podán injekčně supracain. Já jsem po cca 30 min zpozoroval velký otok obličeje a následně jsem omdlel. Hlavní cíl dotazu je, zda máte s touto alergií zkušenosti a zda nevíte jaké jiné lokální anestetikum (popřípadě více anestetik) bych mohl zkusit použít, abych se vyvaroval této alergii. Moc děkuji za odpověď.

Odpověď:

Dobrý den,


alergie na lokální anestetika se objevují, často v zubním lékařství, kde bývají hojně využívána. Obvykle je doporučeno podstoupit alergologické vyšetření, kde se alergie na lokální anestetika vyšetří a dle výsledků vyšetření se doporučí další postup. Často se využívá tzv premedikace před zákrokem, kdy se prevetivně podají protialergicky působící léky k zabránění alergické reakce.


S pozdravem


MUDr. Lenka Mišunová, PhD.

Podobné:  Alergie na léky

Datum vložení dotazu:  12.02.2015

Předchozí dotaz  |  Následující dotaz

Položit nový dotaz

Související články
Při alergii na barvy na vlasy si hlídejte potravinářská barviva
Při alergii na barvy na vlasy si hlídejte potravinářská barviva

Máte alergii na barvu na vlasy? A objevuje se u vás ekzém, i když nebezpečné barvy...

Antikoncepce pro alergiky
Antikoncepce pro alergiky

Nikdy vás nenapadlo, že existuje spojitost mezi potravinovou alergií, intolerancí a...

Poradna 104 odpovědí

Poslední dotaz: Dobrý den, objevila se u mě alergie na penicilin, byla jsem v nemocnici. Tam mi dali infúzi a s jedním práškem mě poslali domů. Další den mi...

Zobrazit poradnu