úvod Proalergiky.cz > Poradna > Otoky na tváři po požití analgetik

Odpověď na dotaz

Otoky na tváři po požití analgetik

Jana:

Dobrý deň. Od júna sa liečim na žihlavku. Momentálne užívam antihistaminiká a hľadá sa príčina urticárie vzhľadom k tomu, že jej príznaky stále úplne neustúpili. Chcela by som sa opýtať nasledovné: po požití analgetík (Panadol Ultra a Ibalgin) sa mi začali opuchy na tvári, preto som najbližšie užila liek z inej rady a to Nalgesin, ale aj po jeho užití sa mi objavili spomínané príznaky.Nikdy som nemala problém pri užívaní analgetík. Z čoho sa môžu opuchy tvoriť a aké lieky by som v prípade bolesti mohla užiť. Mám obavy, aby u mňa nenastala po ich požití silná alergická reakcia. Ďakujem za odpoveď a pomoc.

Odpověď:

Dobrý den,


v případě alergické reakce po Panadolu a Ibalginu byste se měla vyhnout těmto skupinám analgetik:


 - s obsahem paracetamolu


 - s obsahem kyseliny acetylsalicylové


 - s obsahem nesteroidních analgetik.


Vzhledem k tomu, že se jedná o volně prodejné léky proti bolesti, je vhodné, abyste tyto tři pojmy nosila s sebou a vždy se v lékárně zeptala na účinnou látku.


V případě alergie na tuto skupinu analgetik byste měla v případě potřeby užít tablety s obsahem účinných látek buď nimesilu či tramadolu.


Doporučuji konzultovat  alergické reakce s lékařem.


S pozdravem, MUDr. Lenka Mišunová, PhD.

Podobné:  Alergie na léky

Datum vložení dotazu:  13.10.2015

Předchozí dotaz  |  Následující dotaz

Položit nový dotaz

Související články
Při alergii na barvy na vlasy si hlídejte potravinářská barviva
Při alergii na barvy na vlasy si hlídejte potravinářská barviva

Máte alergii na barvu na vlasy? A objevuje se u vás ekzém, i když nebezpečné barvy...

Antikoncepce pro alergiky
Antikoncepce pro alergiky

Nikdy vás nenapadlo, že existuje spojitost mezi potravinovou alergií, intolerancí a...

Poradna 105 odpovědí

Poslední dotaz: Dobrý den mám dotaz dcera měla opravdu silnou alergii na antibiotika skončila s hospitalizována na interně měla vyrážku po celém těle a zůstali ji...

Zobrazit poradnu