Infolinka 541 212 450



Vyrážka a otoky nohou po opalování

Otázka:

Dobrý den,je mi 60 let a nikdy jsem neměla problém s opalováním,ale posledních asi 5 let přesto,že beru preventivně Beta karoten,používám opalovacíkrémy min.UV faktor 30 - letos Eucerin UV 50, objeví se mi během tří dnů vyrážka v oblasti kotníků,svědí a nakonec se objeví tak po týdnu otoky nohou od kolenou po chodidla,takže z dovolené se vracím v žábkách,protože nic neobuji. Všechny tyto příznaky po týdnu až dvou zmizí.Jsem zdravá,žádné léky ńeberu.Zkoušela jsem užívat dostupné léky na alergii,na dovolenou jezdím až v září už opálená,ale každý rok se mi tyto problémy vrací.Prosím o radu,co ještě zkusit.Děkuji.

Tazatel:

Michaela

Odpověd:

Dobrý den,

domnívám se , že Vaše potíže nesouvisí s UV zářením jako takovým, ale spíše s teplem a vynucenou polohou dolních končetin při cestování . Vliv UV však nelze také zcela vyloučit. Doporučuji vyhledat praktického lékaře nebo kožního lékaře s právě viditelnými projevy - např, bezprostředně po návratu z cest, aby bylo možné posoudit stav, navrhnout léčbu a prevenci. .

S pozdravem D. Kaňovská