Infolinka 541 212 450



Exémová ložiska na hýždích - příčina

Otázka:

Dobrý den, můj syn (je mu 12 let)je od jednoho roku léčen na alergologii,nyní užívá Singulair 5, Ewofex, při záchvatech kašle Seretide. Do svých 4 let byl na bezlep. a bezv. dietě (pouze alergie na tyto potraviny). Opakovaně trpí na záněty středního ucha a podstoupil 8x zavedení ventilační trubičky. Nyní asi půl roku má exémová ložiska na hýždích, která jsme mazali dle kožní lékařky dělanou mastí s Triamcinolonem. Po vysazení byl bez ekzému cca týden. Ložiska svědí, jsou sušší. Na doporučení kožní lékařky jsme podstoupily odběr krve na lepovou alergii- výsledek negativní. V posledním měsíci má navíc rudé okolí očí, oči ho nepálí, nesvědí ale pro jistotu kapeme Opatanol. V obličeji je sušší a má šupinky, po promazání Lipobase měl v obličeji rudé flíčky. Můžete mi poradit co to může způsobovat a jak proti tomu zabojovat? Děkuji za odpověď.

Tazatel:

Božena Srbová

Odpověd:

Dobrý den, paní Srbová,

kdybych Vám měl napsat, co všechno může zhoršovat atopický ekzém, byl by to hodně dlouhý seznam. Ale zkusím být konkrétní...

Píšete, že synovi se často vracejí záněty středního ucha. Jakákoli infekce v organismu zatěžuje imunitní systém a může vyvolávat dočasné zhoršení ekzému. Vím, že to není jednoduché, ale měli byste se snažit i každé sebemenší nachlazení důkladně vyléčit. Zkuste například inhalaci minerální vody. Pracujte na podpoření imunity.

Na začátku puberty je také dítě vystavováno stresu. Ten zvyšuje svědění pokožky a tím provokuje ekzém.

Co se týká samotné péče o ekzémová ložiska, záleží na tom, v jaké jsou aktuálně fázi. Pokud jsou suchá, svědivá a zčervenalá, je potřeba hydratovat. Pokud začnou hnisat, je třeba potlačit infekci. Podrobnosti najdete v našem článku Kosmetická péče o atopickou pokožku I: Akutní fáze ekzému.

Držíme palce,

Michal Závacký, ProAlergiky.cz