Infolinka 541 212 450



Epipen a vysoký tlak

Otázka:

Dobrý den, moc Vás Prosím o radu. Mamka má potravinou alergii. Bohužel zatím zádný alergolog nezjistil ceho se má vyvarovat.Behem posledních 5 let dostala nekolikrst po jídle tak silnou alergic.reakci, že musela k doktorovi. Opuchla, spatne se ji dychalo. Nyní se její alergolog rozhodl ji pro tyto zachvaty předepsat epipen. Nemůže ji však v Dane situaci uškodit? Vždy mela nízký tlak, jednou ale velmi vysoký...a bojim se aby ji tento lék, pokud by mela náhodou tlak vysoký ještě neublížil. Moc Vam Děkuji za radu.

Tazatel:

Ivana

Odpověd:

Dobrý den,

při silných alergických reakcích by měl být pacient vybavený tzv. pohotovostním balíčkem. Jeho součástí jsou 2 tbl antihistaminika (léku proti alergii), 2 tbl kortikoidů (prednison či medrol), inhalační úlevový spray a při velmi rizikových alergických reakcích i adrenalinové pero (Epipen).V uvedeném pořadí by měl pacient léky i užít (a rozkousat). V  některých případech je dostačující užití uvedených “4 tablet” a alergická reakce se zmírní, není tedy nutno aplikovat adrenalinovou injekci.

Vzhledem k tomu, že jsem Vaši maminku nevyšetřovala, nedokážu se podrobněji vyjádřit jak k diagnostice, tak k léčbě.

S pozdravem, MUDr. Lenka Mišunová, PhD.