Infolinka 541 212 450



Svědění celého těla po konzumaci mléka a léků s obsahem laktózy

Otázka:

Dobrý den, jsem 65+, diab, zvýšené JT, PLT 113, nižší trobmb., S-Ferritin 686, nyní jsem ještě pod vyšetřením na Hematologii Alergie na některá antibiot., mesocain, glycerin, a pravděp. , intol. želatiny Na základě krevních testů na alergologii a následně na gastroenter. jsem se dozvěděla, že mám alergii na kravské mléko IgG 1,7 poz. a IgM 0,6 negativní (patrně z toho vyplývají mé zažívací potíže). Současně jsem užívala pravidelně Zenaro, Milurit100, Tulip10 (obsahují laktozu) následovala šílení svědivost celého těla bez vyrážky a těžko od žaludku, kromě těchto léků ještě Letrox 125, a lozap 12,5. Nyní se cca za 1 měsíc chystám na vyšetření žaludku vč. prokázání objemu enz. laktázy. Jsem bezradná, nevím co mohu a co ne. původní projevy byly zřejmě po jogurtu obrovské pupeny, dle alergoložky se jednalo o kopřivku. Děkuji za každý seriózní názor, popř. radu. S pozdravem Rubášová J.

Tazatel:

Jitka Rubášová

Odpověd:

Dobrý den, paní Rubášová,

začnu tím, že z hodnoty protilátek IgG pro kravské mléko NEVYPLÝVÁ, že byste měla alergii na mléko. Tu mohou odhalit pouze testy protilátek typu IgE na alergologii. Pouze na základě uvedených výsledků testu tedy není důvod ke změně jídelníčku. Jde o neseriozní postup lékaře na gastroenterologii.

Při podezření na sníženou toleranci laktózy je dobré biopsii tenkého střeba na gastroenterologii. Tato porucha ale nevovolává svědění pokožky, pouze nadýmání a průjem po konzumaci většího množství laktózy. 

Záchvat svědění (s vyrážkou nebo bez) může být způsoben reakcí na lék Milurit 100. Alergická přecitlivělost ale může vzniknout i na Tulip 10. Lék Zenaro by měl naopak svědění alergického původu (kopřivku) tlumit.

Držíme vám palce,

Michal Závacký, ProAlergiky.cz