Odpověď na dotaz

Martina Štursová:

Dobrý den, na EMG vyšetření mi zjistili nedostatek vitamínu B a hořčíku. Po konzumaci B komplexu jsem se osypala v obličeji a nyní užívám pangamin 2x denně, večer mám nateklou nohu, že není vidět kotník a občasnou vyrážku v obličeji. Lékař ale tvrdí nadále, že potřebuji vitamínové injekce B, je možné zjistit na alergologii na který z vitamínu řady B mám alergii, nebo mi můžete poradit, kam se mám obrátit?
Díky moc za odpověď.
Martina Štursová

Odpověď:

Dobrý den, podle mého názoru nelze dle EMG diagnostikovat nedostatek vitamínu B. Pokud vám uvedené preparáty činí obtíže je nuté je vysadit.
Podávání vitamínu B v tabletách v neurologických indikacích je spíše podpůrnou medikací než život zahchraňující. Domnívám se že se bez něj obejdete. Testovat některé zástupce ( B6 a B 12) lze, ale test není zcela spolehlivý. Múže se jednat o reakci nejen na samotný vitamin, ale i na tzv.
pomocné látky, které jsou v tabletách přítomny. Spíše bych Vám radil se s Vaším neurologem domluvit na jiném postupu než na podávání B
vitamínu.

MUDr. Tomáš Rohovský

Podobné:  Alergie na léky

Datum vložení dotazu:  18.10.2005

Předchozí dotaz  |  Následující dotaz

Položit nový dotaz

Související články
Při alergii na barvy na vlasy si hlídejte potravinářská barviva
Při alergii na barvy na vlasy si hlídejte potravinářská barviva

Máte alergii na barvu na vlasy? A objevuje se u vás ekzém, i když nebezpečné barvy...

Antikoncepce pro alergiky
Antikoncepce pro alergiky

Nikdy vás nenapadlo, že existuje spojitost mezi potravinovou alergií, intolerancí a...