úvod Proalergiky.cz > Poradna > Otok jazyka a rtů – možná alergie na léky

Odpověď na dotaz

Otok jazyka a rtů – možná alergie na léky

Zara:

Dobrý den, občas trpím otokem jazyku a rtu. Vždy si vezmu dva prednisony 20 mg a otok zmizí. Na alergologii nic nezjistili. Beru léky na tlak Agen, na srdce Betalock a na cukrovku Januvii, dále Detralex, Hydrochlorothiazid. Chci se zeptat, zda nějaký lék by mohl otok jazyka způsobovat? Moc mě to trápí a prosím o sdělení, jaká vyšetření mám ještě podstoupit? Děkuji Zara

Odpověď:
Mgr. Michal Závacký

Dobrý den, Zaro,


ano, alergická přecitlivělost bohužel může vzniknout na spoustu léků. I když je třeba takových případů zaznamenáno málo, pravděpodobnost není nulová. To se týká zejména přípravků Agen, Januvia, Detralex a Hydrochlorothiazid. 


Případnou alergii na léky umějí nejlépe potvrdit právě na alergologii, například krevním testem. Ne na všechna léčiva však existuje testovací alergen. 


Pokud výše uvedené léky konzumujete denně a některý z nich by byl příčinou vašich otoků, pak by se tyto otoky rovněž měly objevovat denně. V opačném případě by jejich příčinou mohlo být něco jiného, například nějaká potravina. Samozřejmě nelze vyloučit ani to, že vaše otoky nejsou alergického původu. 


Držíme vám palce,


Michal, ProAlergiky.cz

Podobné:  Alergie na léky

Datum vložení dotazu:  06.01.2020

Předchozí dotaz  |  Následující dotaz

Položit nový dotaz

Související články
Při alergii na barvy na vlasy si hlídejte potravinářská barviva
Při alergii na barvy na vlasy si hlídejte potravinářská barviva

Máte alergii na barvu na vlasy? A objevuje se u vás ekzém, i když nebezpečné barvy...

Antikoncepce pro alergiky
Antikoncepce pro alergiky

Nikdy vás nenapadlo, že existuje spojitost mezi potravinovou alergií, intolerancí a...

Poradna 112 odpovědí

Poslední dotaz: Dobrý den, byl mi předepsán lék DONA, který je vyroben z korýšů, se kterými jsem se dosud (57 let) ve stravě nesetkala.Prosím o radu, jak zjistit,...

Zobrazit poradnu